BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE DERSİ YAZILI SORULARININ ÖĞRENME ALANLARINA, SORU TİPLERİNE VE TAKSONOMİLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ (Erzurum İli Örneği) / ASSESSING TYPES, TAXONOMY AND LEARNING SUBJECTS OF TURKISH LESSON ESSSAY QUESTİONS

Yıl 2009, Sayı: 19, - , 27.01.2013

Öz



Bu çalışmanın amacı Türkçe dersi yazılı sınavlarında sorulan soruların öğrenme alanlarına ve 
amaç/kazanımlara dağılımını, soru tiplerini ve taksonomik değerlerini belirlemektir. Bu amaçla 
Erzurum il merkezindeki okulların ikinci kademesinden toplanan Türkçe dersi yazılı sınav 
kâğıtlarındaki toplam 337 soru; soru tipleri, taksonomik değerleri ve ilişkili olduğu öğrenme alanı 
ve amaç/kazanımları doğrultusunda incelenmiştir. Çalışma sonunda; çoğunlukla kısa cevaplı ve çoktan 
seçmeli soru tiplerine yer verildiği, soruların alt düzey bilişsel basamaklar olan bilgi ve kavrama 
düzeylerinde yoğunlaştığı, sorular yoluyla genellikle okuma ve yazma alanlarındaki belirli 
amaç/kazanımların ölçüldüğü sonuçlarına ulaşılmış, soruların Türkçe derslerinin amaçlarına hizmet 
etmesi bağlamında önerilere yer verilmiştir.
Anahtar  Kelimeler: Türkçe öğretimi, ölçme ve değerlendirme, soru tipleri, taksonomi



The purpose of our study is to determine the distrubution of questions, asked in Turkish lessons is 
essays, on learning subjects and acquisitions. Another purpose of ours study is to determine types 
and taxonomy of these questions.
The achieve  the mentioned purposes, 337 questions are  studied which gathered from secondary 
schools in Erzurum city. At the end of study, these found: Short answer questions and multiple 
choice questions are asked mostly, questions center at knowledge and apprehension, questions 
generally measure acquisitions of reading and writing.
At the conclusion part of this article, we propose that questions must serve to the goals of 
Turkish lessons.
Key Words: Turkish teaching, measurement and assessment, answer types, taxonomy

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş.gör. Sedat Maden Bu kişi benim

Arş.gör. Erhan Durukan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Maden, A. S., & Durukan, A. E. (2013). TÜRKÇE DERSİ YAZILI SORULARININ ÖĞRENME ALANLARINA, SORU TİPLERİNE VE TAKSONOMİLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ (Erzurum İli Örneği) / ASSESSING TYPES, TAXONOMY AND LEARNING SUBJECTS OF TURKISH LESSON ESSSAY QUESTİONS. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(19).