Öz
“Öğretmenlik Uygulaması” dersi çerçevesinde planlanan uygulama
süreci öğretim elemanlarının ve uygulama öğretmelerinin, öğretmen adaylarının
yeterliliklerini geliştirme ve mesleğe hazırlama sorumluluğunu birlikte
üstlenmelerini gerektirmektedir. Uygulama, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar
döneminde bir Üniversitenin İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği
Anabilim Dalında görev yapan 7 öğretim elemanı ile yapılmıştır. Çalışma, özel
durum yöntemi ile yürütülmüştür. Veriler, uygulama sonunda öğretmenlerle
gerçekleştirilen gözlem ve mülakat ile elde edilmiştir. Nitel verilerin analizinde
betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, öğretim
elemanlarının önemli bir kısmının “Öğretmenlik Uygulaması” dersini bir ders
olarak görmedikleri, matematik uygulaması hakkında çok fazla bilgiye sahip
olmadıkları, kendilerine verilen gruba ait bir fikirlerinin olmadığı, rehberlik
konusunda pek çok eksiklerinin olduğu tespit edilmiştir. Bu durum, nitelikli bir
eğitimin ancak nitelikli bir öğretmen yetiştirme programının uygulanmasıyla
sağlanacağına dikkat çekmektedir. Nitelikli bir programa hayat verecek olan da
onu uygulayacak olan öğretmen ve öğretim elemanlarıdır. Dolayısıyla bu konuda
yeterli eğitim ve bilgi düzeyine sahip uzman kişilere ihtiyaç vardır. Anahtar Kelimeler: Öğretim Elemanı, Okul Öncesi Öğretmeni Adayı,
Öğretmenlik Uygulaması, Matematik Uygulamaları.
The application-process planned in parallel with the course of
‘Teacher-Practice’ requires both the lecturers and the practice-teachers to take
over the responsiblity for the preparation of prospective-teachers in line with the
teaching-career and the development of their proficiency or competence. In the
study were involved 7 lecturers employed in the Department of Pre-school
Teaching, The Department of Primary-school Teaching, The University, in spring
term, in the academic year of 2010-2011. The study was implemented with a
special-case method. The data were obtained from the inteviews and observations
made with the teachers at the end of the application or practice. Descripitveanalyses
method was used to analyse the qualitative data. The results obtained
indicated that a important number/part of the lecturers did not view the teacherpractice
as a course and were not very well informed of Mathematics-Practice.
The results also showed that a great part of the lecturers were not well informed
about the group of prospecitve-teachers and they also knew next to-nothing about
guidence. This is the case that points out that qualified education can only be
based on the application of a qualified teacher-training program. The most
crucial element of a qualified program is the lecturers and teachers who are to
implement or apply the program. Therefore, what is needed here is the
specialists or experts who are well trained and equipped in the field concerned.
Key Words: Academic Staff,, Pre-school Prospective Teachers, Teacher-
Practice, Mathematics Applications.