BibTex RIS Kaynak Göster

MONTESSORĠ PEDAGOJĠSĠ VE MONTESSORĠ PEDAGOJĠSĠNĠN ENGELLĠ ÖĞRENCĠLERDEKĠ PRATĠK UYGULAMASI / Montessori Pedagogy and the practice of Montessori-Pedagogy on children with Disabilities

Yıl 2013, Sayı: 26, 151 - 172, 03.11.2013

Öz

Maria Montessori’nin kendi adıyla anılan eğitim konsepti normal gelişim
gösteren çocukların yanında engelli çocukların eğitiminde de başarıyla
uygulanmaktadır. Bu çalışmada; Montessori-Pedagojisine genel bir bakış
yapıldıktan sonra, buna bağlı olarak geliştirilen Montessori-Özel Eğitimi de
teorik ve pratik yönüyle açıklanacaktır. Çalışmanın çeşitli kısımlarında Münih
Çocuk Merkezi’nde, Montessori-Özel Eğitiminin özel gereksinimli çocuklar
üzerindeki uygulamaları üzerine yaptığım gözlem çalışmasından da pratik
örnekler sunulmaktadır.
Anahtar Sözcükler: Montessori-Pedagojisi, Montessori-Özel Eğitimi,
engelli çocuklar


The education concept of Maria Montessori, called with her name, is
practiced not only on children without special needs but also on disabled
children too. In this study, after giving a general view about Montessoripedagogy,
Montessori-special education, then her specially developed
Montessori-pedagogy will be explained from a theoretical and practical point of view. In several parts of this article I’ll also give examples about the outcomes of
my practical study, which I conducted in Munich Kinderzentrum, referring to
Montessori-special education that has been used for disabled children.
Key Words: Montessori-Pedagogy, Montessori-Special Education,
Children with Disabilities

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Boynikoğlu

Yayımlanma Tarihi 3 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Boynikoğlu, F. (2013). MONTESSORĠ PEDAGOJĠSĠ VE MONTESSORĠ PEDAGOJĠSĠNĠN ENGELLĠ ÖĞRENCĠLERDEKĠ PRATĠK UYGULAMASI / Montessori Pedagogy and the practice of Montessori-Pedagogy on children with Disabilities. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(26), 151-172.