Bu çalışmanın amacı, üniversiteye hazırlanan lise mezunu öğrencilerin
ve onların aile yapılarının özelliklerini betimleyip, bu öğrencilerin YGS (Yüksek
Öğretime Geçiş Sınavı) sınavında yapmış oldukları matematik netlerinin
cinsiyetlerine, hazırlandıkları alanlara (Sözel, Eşit Ağırlık ve Sayısal),
mezuniyet yılına, dershanelere gitme sürelerine ve aileleriyle ilgili bazı
değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın çalışma
gurubu Şırnak il ve ilçelerinin dershanelerinde eğitim gören 377 öğrenciden
(222 erkek ve 147 kız) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
''Algılana Aile Desteği Ölçeği'' kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında
SPSS 15.0 programı kullanılarak güvenlik analizi, frekans yüzdelikleri,
t-testi, f-testi (Anova tek yönlü varyans analizi) ve korelasyon analizi
yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin algıladıkları aile
desteği, mezuniyet yılı, cinsiyet ve annenin eğitim düzeyleri ile YGS
sınavındaki matematik başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
Buna karşılık, aylık gelir, hazırlandıkları alan ve dershaneye gitme süresi ile
YGS sınavındaki matematik başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |