İçinde
bulunduğumuz çağda teknolojinin hızlı gelişimi ile birlikte iletişim yollarında
çeşitlilik artmıştır. Günümüzde en hızlı iletişim araçlarından biri e-postalardır.
E-posta, yazı, doküman, resim, ses veya video gibi pek çok farklı materyalin
gönderilmesini sağlayan bir sistemdir. Bu araştırmada ileride üstlenecekleri
öğretmenlik görevi için teknolojik okur-yazar olması beklenen üniversite
öğrencilerinin e-posta gönderimleri incelenerek, öğrencilerin e-posta
gönderiminde yaptığı yanlışlar ve e-posta yazımındaki eksiklikleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Araştırma, öğrencilerin gönderdikleri e-postaların incelendiği
betimsel nitelikte bir durum çalışmasıdır. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Türkçe Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören ve “Öğretim Teknolojileri ve Materyal
Tasarımı” dersini alan 76 kişi, çalışma grubu olarak belirlenmiştir.
Araştırmada veriler, doküman analizi yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans
değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim
gören öğrencilerin e-posta yazarken, e-postayı oluşturan bileşenlere dikkat
etmeden özensiz bir biçimde davrandıkları ortaya çıkmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |