Bu
araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenleri ile öğretmen adaylarının
branşlarına yönelik mesleki tutum düzeylerinin tespiti ve karşılaştırılmasıdır.
Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının Bahar döneminde Niğde iline bağlı
devlet ve özel okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri ve Aksaray Üniversitesi, Adnan
Menderes Üniversitesi ve Bartın Üniversitesi’nin Eğitim Fakültelerinde öğrenim
gören her sınıf düzeyindeki öğretmen adayları ile birlikte yürütülmüştür.
Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.
Çalışma grubuna, araştırmacılar tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler
Branşına Yönelik Mesleki Tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin
çözümlenmesinde, SPSS 24.0 istatistik programı kullanılmıştır. Bu araştırmanın
bulgularına dayalı olarak edinilen en önemli sonuç, Sosyal Bilgiler öğretmen ve
öğretmen adaylarının branşlarına yönelik mesleki tutum düzeylerinin
istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermeyecek düzeyde birbirine yakın
olmasıdır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |