Bu çalışmanın
amacı, İlkokul ve Ortaokul öğretmenlerine bilimsel araştırma yöntemleri ve
proje hazırlama süreci hakkında eğitim vererek, öğretmenlerin bilimsel
araştırmalar ve düzenlenen proje yarışmaları konusunda olumlu bir tutum
geliştirmelerini sağlamaktır. Araştırmanın uygulama grubunu, Ardahan Milli
Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki ilkokul ve ortaokullarda farklı branşlarda görev
yapmakta olan 185 öğretmen oluşturmaktadır. Yürütülen 8 saatlik uygulama
sonucu, öğretmenlerin hem bilimsel araştırmalara hem de proje yarışmalarına
yönelik tutumlarında son test puanları lehine anlamlı fark bulunduğu
belirlenmiştir (p<0.05). Uygulama
sonucu, öğretmenlerin proje yarışmalarına yönelik genel tutumları ile birlikte,
proje yarışmalarının öğrenci gelişimi için önemli olduğu, eğitim öğretim
faaliyetlerinin önemli bir öğesi olduğu, öğrencilerin olumsuz davranışlarını
olumlu yönde değiştirdiği, projelerin değerlendirilmesine yönelik tutumları ve
son olarak düzenlenen proje yarışmalarında mentör olarak yer almaya yönelik
tutumlarının olumlu yönde geliştiği sonucu elde edilmiştir. Öğretmenlerin proje
yarışmalarına yönelik tutumlarının cinsiyet ve eğitim durumlarına göre değişimi
incelendiğinde, uygulama sonucunda bayan öğretmenlerin ve yüksek lisans
düzeyinde eğitime sahip öğretmenlerin, proje yarışmalarının öğrencilerin
olumsuz davranışlarını değiştireceği ve proje yarışmalarına mentör olarak
katılmaya yönelik tutumlarının olumlu yönde geliştiği sonucu elde edilmiştir.
Buna ek olarak, öğretmenlerin bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarının
olumlu yönde değişmesiyle birlikte, öğretmenlerin araştırmacılara ve bilimsel
araştırmalara karşı daha olumlu bir tutum geliştirdikleri sonucu elde
edilmiştir. Öğretmenlerin bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarının cinsiyet
ve eğitim düzeylerine göre değişimi incelendiğinde; bayan öğretmenlerin erkek
öğretmenlere oranla uygulama sonunda bilimsel araştırmalara yönelik daha olumlu
bir tutum geliştirdikleri, lisan
düzeyinde eğitim seviyesine sahip öğretmenler yüksek lisans düzeyinde eğitime
sahip öğretmenlere oranla bilimsel araştırmalara yönelik daha olumsuz bir tutum
içerisindeyken uygulama sonucu lisan öğretmenlerinin de tutumlarının olumlu
yönde geliştiği sonucu elde edilmiştir.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Tutum İlkokul ve Ortaokul Öğretmenleri Proje Yarışmaları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |