Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPORDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Yıl 2017, Sayı: 35, 175 - 183, 31.12.2017

Öz

Küreselleşen dünyada artan rekabet ortamıyla beraber kalite
yönetimi kavramı önem kazanmıştır. Pazardan pay almak isteyen pek çok işletme,
kurum, kuruluş ve çalışanlar için “kalite” önemli bir kavram olmuştur. Ortaya
çıktığı ilk zamanlarda öneminin farkına varılamayan Toplam Kalite Yönetimi
günümüzde oldukça güncel bir sistem haline gelmiştir.
Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için, örgütün bütün fonksiyon ve
işlemlerinde gelişimi artırmayı amaçlayan ve çağdaş bir yönetim yaklaşımı olan
Toplam Kalite Yönetimi(TKY); günümüz rekabet koşulları altında bir üstünlük
sağlama aracı olarak kabul edilmektedir.



Aslında imalat sektöründe malların kalitesini
yükseltmek amacıyla gelişen bu düşünce, hizmet sektörünün ülkelerin hem milli
gelirdeki, hem de toplam çalışan nüfus içindeki artan oranı ile birlikte hizmet
sektöründe de yaygın şekilde kullanılmaya başlamıştır. Ancak, hizmetlerin
mallardan farklı birtakım özelliklerinin, imalat sektöründe kaliteyi artırmak
için girişilen çabaların hizmet sektöründe aynen uygulanmasına izin vermemesi,
bu alanda kaliteyi artırmak adına değişik "kalite boyutlarının ortaya
çıkmasına neden olmuştur.



Hizmet Sektörünün bir parçası olan spor
hizmetlerinin de müşterilerde yarattığı tatmin düzeyinin artırılarak, kaliteli
spor hizmeti verme anlayışının gelişmesi ve bazı noktalarda kalite
standartlarının ortaya konabilmesi için önemli hale gelen "kalite boyutları",
spor hizmeti veren işletmeler tarafından da dikkate alınmalı, böylece
hizmetlerin kalitesi yükseltilerek, talebin artırılması veya en azından mevcut
talebin sürdürülebilmesi sağlanmalıdır.



 

Kaynakça

  • 1. Çimen, Zafer ve Gürbüz, Bülent, Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Alp Yayınevi, Ankara, Aralık 2007. 2. Şimşek, M. Şerif, Yönetim ve Organizasyon, 9. Baskı, Adım Ofset ve Matbaacılık, Konya, 2007. 3. Çimen, Zafer, “Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Standartları”, Erişim Tarihi: 5 Aralık 2015,http://sporbilimleri.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2014/06/4.-MAKALE_Layout-1.pdf 4. Gündoğdu, Cemal, Ağırbaş, Öztürk, Gacar, Atalay, “Spor Hizmeti Olarak Futbol Kulüplerinde Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi”, Erişim Tarihi: 9 Aralık 2015, www.newwsa.com/download/gecici_makale.../NWSA-2121-4-1.doc 5. Özevren, Mina, Toplam Kalite Yönetimi – Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Alfa Yayınevi, İstanbul, 1997. 6. Efil, İsmail, Toplam Kalite Yönetimi, Dora Yayıncılık, genişletilmiş 7. baskı, Bursa, 2010.
Yıl 2017, Sayı: 35, 175 - 183, 31.12.2017

Öz

Kaynakça

  • 1. Çimen, Zafer ve Gürbüz, Bülent, Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Alp Yayınevi, Ankara, Aralık 2007. 2. Şimşek, M. Şerif, Yönetim ve Organizasyon, 9. Baskı, Adım Ofset ve Matbaacılık, Konya, 2007. 3. Çimen, Zafer, “Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Standartları”, Erişim Tarihi: 5 Aralık 2015,http://sporbilimleri.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2014/06/4.-MAKALE_Layout-1.pdf 4. Gündoğdu, Cemal, Ağırbaş, Öztürk, Gacar, Atalay, “Spor Hizmeti Olarak Futbol Kulüplerinde Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi”, Erişim Tarihi: 9 Aralık 2015, www.newwsa.com/download/gecici_makale.../NWSA-2121-4-1.doc 5. Özevren, Mina, Toplam Kalite Yönetimi – Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Alfa Yayınevi, İstanbul, 1997. 6. Efil, İsmail, Toplam Kalite Yönetimi, Dora Yayıncılık, genişletilmiş 7. baskı, Bursa, 2010.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Gökhan Yazıcı

Kübra Özdemir Bu kişi benim

Murat Ali Bindesen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 7 Kasım 2017
Kabul Tarihi 2 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Yazıcı, A. G., Özdemir, K., & Bindesen, M. A. (2017). SPORDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(35), 175-183.