Küreselleşen dünyada artan rekabet ortamıyla beraber kalite
yönetimi kavramı önem kazanmıştır. Pazardan pay almak isteyen pek çok işletme,
kurum, kuruluş ve çalışanlar için “kalite” önemli bir kavram olmuştur. Ortaya
çıktığı ilk zamanlarda öneminin farkına varılamayan Toplam Kalite Yönetimi
günümüzde oldukça güncel bir sistem haline gelmiştir.
Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için, örgütün bütün fonksiyon ve
işlemlerinde gelişimi artırmayı amaçlayan ve çağdaş bir yönetim yaklaşımı olan
Toplam Kalite Yönetimi(TKY); günümüz rekabet koşulları altında bir üstünlük
sağlama aracı olarak kabul edilmektedir.
Aslında imalat sektöründe malların kalitesini
yükseltmek amacıyla gelişen bu düşünce, hizmet sektörünün ülkelerin hem milli
gelirdeki, hem de toplam çalışan nüfus içindeki artan oranı ile birlikte hizmet
sektöründe de yaygın şekilde kullanılmaya başlamıştır. Ancak, hizmetlerin
mallardan farklı birtakım özelliklerinin, imalat sektöründe kaliteyi artırmak
için girişilen çabaların hizmet sektöründe aynen uygulanmasına izin vermemesi,
bu alanda kaliteyi artırmak adına değişik "kalite boyutlarının ortaya
çıkmasına neden olmuştur.
Hizmet Sektörünün bir parçası olan spor
hizmetlerinin de müşterilerde yarattığı tatmin düzeyinin artırılarak, kaliteli
spor hizmeti verme anlayışının gelişmesi ve bazı noktalarda kalite
standartlarının ortaya konabilmesi için önemli hale gelen "kalite boyutları",
spor hizmeti veren işletmeler tarafından da dikkate alınmalı, böylece
hizmetlerin kalitesi yükseltilerek, talebin artırılması veya en azından mevcut
talebin sürdürülebilmesi sağlanmalıdır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |