Teknoloji
günümüzde her yaştan ve her gruptan kişiler için vazgeçilmez olup birçok alanda
kullanılmaktadır. Özellikle eğitim alanında kullanılmasıyla, eğitimin kalitesi
artmakta ve eğitim-öğretim süreci öğrenciler açısından daha zevkli hale
gelmektedir. Bilgisayar, tablet ve akıllı telefonlarda yer alan ve çocuklara
yönelik hazırlanan uygulamaların, çocukların eleştirel düşünebilmeleri,
problemlere farklı çözüm yolları bulabilmeleri, farklı olaylarda karşılaştırma
yapabilmeleri, gözlem yapma yeteneklerini geliştirip dikkat sürelerini
arttırabilmeleri açısından oldukça faydalı olmaktadır. Araştırmanın amacı
bilgisayar
ve tablet uygulamalarının hayvanlar ve özellikleri konusunun öğretilmesinde
akademik başarıya etkisini belirlemektir. Bu çalışmanın örneklemini, 2014-2015
öğretim yılının bahar döneminde Ağrı il merkezinde bulunan Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı anasınıfına devam eden 41 çocuk oluşturmaktadır. Rastgele olarak
belirlenen öğrencilerden oluşan iki grup oluşturulmuştur. Bunlar; Deney Grubu
(DG, N=20) ve Kontrol Grubu (KG, N=21) şeklinde belirlenmiş olup deney grubuna
bilgisayar animasyonları ve tablet uygulamaları ile öğretim
gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda ise öğretmen taklit, oyun, boyama gibi
etkinlikler ile öğretim faaliyetlerini yürütmüştür. Dört hafta süren
araştırmada veri toplama aracı olarak çocukların öğrenmelerini ölçmek amacıyla
araştırmacılar tarafından hazırlanan testler (eşleştirme testi, boyama testi)
ve aileler ile çocukların yapılan bilgisayar ve tablet uygulamalarına ilişkin
görüşlerini elde edebilmek amacıyla görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda teknolojinin kullanıldığı grubun başarısının diğer gruba göre daha
fazla olduğu tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |