Bu çalışmada fizik öğretmen adaylarının soru sorma
becerileri incelenmiş ve akademik başarılarına etkisi araştırılmıştır.
Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 20 öğretmen adayı ile
yapılmıştır. Fizik özel öğretim yöntemleri dersinde Newton’un hareket konusu
öğrencilere klasik yöntemle(sunuş yoluyla) anlatılmıştır. Ders de öğrencilere
soru sorma tekniklerinden ve Bloom taksonomisinden bahsedilerek örnek sorular
oluşturulmuş ve soru analizlerinin nasıl yapılacağı öğretilmiştir. Araştırmada farklı
bir uygulama ile öğrencilerden açık uçlu soru yazmaları istenmiştir. Uygulama
sınav olacak şekilde dizayn edilmiş boş kağıt dağıtılarak 10 soru yazılması
istenmiştir. Öğretmen adaylarının sormuş oldukları 200 soru Bloom taksonomisine
göre analiz edilmiştir. Daha sonra öğretmen adayları araştırmacı tarafından
hazırlanan konu ile ilgili 20 soru ile sınav yapılarak akademik başarıları
ölçülmüştür. Araştırma sonucunda üst seviyede soru sorma becerisine sahip olan
öğretmen adayların akademik başarısı alt düzeyde soru soranlara göre daha
başarılı olduğu gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 36 |