Bu araştırmada, özel eğitim
okulunda çalışan öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği (İSG) seminerine ve
seminer sonunda yapılan uygulamalara yönelik görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmaya, özel eğitim okulunda çalışan altısı erkek, dördü
kadın olmak üzere toplam 10 öğretmen katılmıştır. Araştırma nitel araştırma
desenine göre kurgulanmış olup araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
ile veriler toplanmıştır. Görüşmeler dokuz ile 18 dk arasında sürmüştür.
Yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, özel eğitim okulunda çalışan öğretmenler
okulda İSG’ye yönelik yapılan seminerin öğretmenler, idareciler ve öğrenciler açısından
yararlı olduğuna yönelik görüş bildirmişlerdir. Özel eğitim okulunda seminer
yapılmadan önce yangın tatbikatlarının yapıldığı, pencerelere önlem alındığı ve
elektrik prizlerinin plastik aparatla kapatıldığı bulgulanmıştır. Özel eğitim
okulunda çalışan öğretmenler, okullarında İSG’ye yönelik yapılan uygulamaları
yeterli bulmadıkları ve uygulamalara herhangi bir katkı sunmadıkları yönünde
görüş bildirmişlerdir.
iş sağlığı iş güvenliği öğretmen özel eğitim özel eğitim okulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 38 |