Bu çalışmanın amacı, 2010-2019 yılları arasında eğitsel oyunlarla ilgili ulusal platformda yapılmış bilimsel çalışmaları doküman analizi yöntemiyle irdelemektir. Araştırmada ilgili konuya yönelik 122 çalışmaya ulaşılmıştır. Ulusal alanda ulaşılan bu çalışmaların 74’ü tez, 40’ı hakemli dergilerde yayımlanan makale ve 8’i ise kongrelerde sunulmuş ve tam metin kitaplarında basılı olan bildirilerden oluşmaktadır. Bu araştırmalar disiplin alanı, araştırma kökeni, yöntem, örneklem grubu ve sayısı, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri ve anahtar kelimler kategorileri bazında incelenmiştir. İncelemelerden elde edilen veriler frekans değerleri kullanılarak NVivo programı yardımıyla oluşturulan şekillerle sunulmuştur. Verilerden yıllar ilerledikçe eğitsel oyunlara yönelik daha fazla araştırma yapıldığı, yapılan araştırmaların fen bilimleri disiplininde yoğun olduğu, nicel kökenli, deneysel yöntemlerin ise tercih edildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırmaların 41 ile 60 öğrenci arasındaki ortaokul ve ilkokul öğrencileri üzerinde gerçekleştirildiği, verilerin genellikle testler yoluyla alınarak çoğunlukla t-testleri yoluyla analiz edildiği saptanmıştır. Araştırma sonunda verilere dayalı olarak yapılan tartışmalar ve varılan sonuçlar ışığında eğitsel oyunlarla ilgili ya da benzer çalışmalar yürütecek olanlara gerekli öneriler sunulmuştur.
Eğitsel Oyun Oyun Tabanlı Öğrenme Doküman İnceleme İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 40 |