Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR ÜNİVERSİTEDE RESİM-İŞ EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE SÜRDÜRÜLEN UZAKTAN ÖĞRETİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2021, Sayı: 42, 431 - 443, 30.06.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.813193

Öz

COVİD-19 pandemisi dünyada ve ülkemizde eğitim başta olmak üzere birçok alanda değişikliklerin yapılmasına neden olmuştur. Bu araştırmanın amacı, COVİD-19 Pandemisi nedeniyle eğitimlerini uzaktan öğrenme sistemi ile sürdüren resim-iş eğitimi öğrencilerinin öğretime yönelik görüşlerini incelemektir. Betimleyici tarama deseninde olan bu çalışma 92 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu( KBF) ve Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği (UEYGÖ) ile elde edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu öğretim elemanının sisteme yüklediği ders notlarından yararlanmış ve büyük bir kısmı uzaktan eğitimi cep telefonuyla takip ettiğini belirtmiştir. Öğrencilerin% 88'i uzaktan eğitim sisteminin resim-iş eğitimi için uygun olmadığını ifade etmiştir. Öğrencilere göre uzaktan eğitim sisteminin sanat eğitimine uygun olmaması büyük ölçüde atölyede yapılması gereken uygulamalı derslerin sanal ortamda yapılamaması ve yüz yüze yapılmaması nedeniyledir. UEYGÖ’ nin etkililik ve yatkınlık alt boyut puan ortalaması düşük bulunmuştur. Kriz döneminde alternatif bir eğitim yöntemi olarak uygulamaya geçirilen uzaktan eğitim programının resim-iş eğitimi gibi alanlar için alt yapı eksikliğinin, içerik ve tasarım yönünden iyileştirilmesi mevcut ve olası benzer durumlar için önemli bir gereksinimdir.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E., İmer, G. ve Kurubacak, G. (2002). A Case Study Of Organizing Distance Education: Anadolu University. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 3(1), 45-51.
  • Birişçi, S., Metin, M. ve Demiryürek G. (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Artvin İli Örneği. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 2(4).
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’ de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Emin, M.N. (2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim. Seta/Perspektif, 268, (1-3).
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi
  • Odabaş, H. (2003). İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim Ve Bilgi Ve Belge Yönetimi Bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Özgöl, M., Sarıkaya, M. ve Öztürk, M. (2017). Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Petty, R.E. and Cacioppo, J.T. (1996). Attitudes and Persuasion: Classic and contemporary approaches. Colarado:Westviev Press.
  • Tavşancıl, E. (2019). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Tryon, P. J. and Bishop, M. (2009). Theoretical Foundations For Enhancing Social Connectedness in Online Learning Environments. Distance Education, 30(3), 291-315.
  • UNESCO. Erişim: 06.04.2020. https://en.unesco.org/themes/education-emergencies/coronavirus-schoolclosures. UNESCO. Erişim: 28.03.2020. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/solutions.
  • WHO. 11.03.2020. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19.
  • WHO. Erişim: 07.04.2020. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019.
  • Yıldırım, F. (2010). Uzaktan Eğitim Sistemine Geçişin Esas Ögeleri Olan Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin Bakış Açıları. Gonca Telli Yamamoto, Uğur Demiray, Mehmet Kesim (Ed.). Türkiye'de E-Öğrenme: Gelişmeler Ve Uygulamalar, (s. 27-48). Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Yıldırım, S., Yıldırım., G. ve Çelik, E. (2014). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • Yıldız, M. (2015). Uzaktan Eğitim Programlarında Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Bilgi, İnanç Ve Uygulamaları Arasındaki İlişkiler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Raporu). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YÖK. Erişim: 06.04.2020. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Basın%20Açıklaması.aspx.
  • YÖKAK. Erişim: 28.04.2020. https://portal.yokak.gov.tr/makale/uzaktan-egitim-ve-kalite-guvence-sistemi/

OPINIONS OF ART EDUCATION STUDENTS AT A UNIVERSITY ON DISTANCE LEARNING SYSTEM CONTINUED IN THE COVID-19 PANDEMIC

Yıl 2021, Sayı: 42, 431 - 443, 30.06.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.813193

Öz

The COVID-19 outbreak caused changes in many areas, especially education, in the world and in our country. The aim of this research is to examine the views of students who receive visual arts education, which continue their education with the distance learning system due to the COVID-19 outbreak. This descriptive study was carried out on 92 students. The data were obtained by Personal Information Form and Opinions on Distance Education Scale (UEYGÖ). The majority of the students benefited from the lecture notes uploaded by the instructor to the system and most of them stated that they followed the distance education via mobile phone. 88% of the students stated that they wanted to take their lessons with face-to-face education, and because they did not want to study with distance education method, they mostly stated that “practical lessons could not be done in a virtual environment”. The average efficacy and susceptibility score, which are the sub-dimensions of UEYGÖ, were low. For the areas such as visual arts education, the distance education program, which was implemented as an alternative education method during the crisis period, needs to be improved for existing and possible similar situations in terms of content and design.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E., İmer, G. ve Kurubacak, G. (2002). A Case Study Of Organizing Distance Education: Anadolu University. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 3(1), 45-51.
  • Birişçi, S., Metin, M. ve Demiryürek G. (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Artvin İli Örneği. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 2(4).
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’ de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Emin, M.N. (2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim. Seta/Perspektif, 268, (1-3).
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi
  • Odabaş, H. (2003). İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim Ve Bilgi Ve Belge Yönetimi Bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Özgöl, M., Sarıkaya, M. ve Öztürk, M. (2017). Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Petty, R.E. and Cacioppo, J.T. (1996). Attitudes and Persuasion: Classic and contemporary approaches. Colarado:Westviev Press.
  • Tavşancıl, E. (2019). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Tryon, P. J. and Bishop, M. (2009). Theoretical Foundations For Enhancing Social Connectedness in Online Learning Environments. Distance Education, 30(3), 291-315.
  • UNESCO. Erişim: 06.04.2020. https://en.unesco.org/themes/education-emergencies/coronavirus-schoolclosures. UNESCO. Erişim: 28.03.2020. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/solutions.
  • WHO. 11.03.2020. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19.
  • WHO. Erişim: 07.04.2020. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019.
  • Yıldırım, F. (2010). Uzaktan Eğitim Sistemine Geçişin Esas Ögeleri Olan Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin Bakış Açıları. Gonca Telli Yamamoto, Uğur Demiray, Mehmet Kesim (Ed.). Türkiye'de E-Öğrenme: Gelişmeler Ve Uygulamalar, (s. 27-48). Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Yıldırım, S., Yıldırım., G. ve Çelik, E. (2014). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • Yıldız, M. (2015). Uzaktan Eğitim Programlarında Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Bilgi, İnanç Ve Uygulamaları Arasındaki İlişkiler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Raporu). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YÖK. Erişim: 06.04.2020. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Basın%20Açıklaması.aspx.
  • YÖKAK. Erişim: 28.04.2020. https://portal.yokak.gov.tr/makale/uzaktan-egitim-ve-kalite-guvence-sistemi/
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Songül Mollaoğlu 0000-0002-3519-8702

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2020
Kabul Tarihi 28 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Mollaoğlu, S. (2021). BİR ÜNİVERSİTEDE RESİM-İŞ EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE SÜRDÜRÜLEN UZAKTAN ÖĞRETİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 431-443. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.813193