Bu araştırmada, yaşam boyu öğrenme merkezi öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve eğilimleri arasındaki ilişkiyi çeşitlik değişkenler çerçevesinde ortaya koymak amaçlanmıştır. Yaşam boyu öğrenme merkezinde görev yapan öğretmenlerin, yaşam boyu öğrenme yeterlik ve eğilimlerinin yaşam boyu öğrenme felsefe ve politikası doğrultusunda olması beklenmektedir. Araştırma, yaşam boyu öğrenme merkezi öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve eğilimleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından inceleyen ilişkisel tarama modeli niteliğindedir. Araştırma verileri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları’nda (İSMEK) görev yapmakta olan öğretmenlerden elde edilmiştir. Araştırma Erdoğan ve Arsal (2016) tarafından geliştirilen ‘Yaşam boyu Öğrenme Eğilim Ölçeği’ ile Uzunboylu ve Hürsen (2011) tarafından geliştirilen ‘Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlik Ölçeği’ ve ‘Kişisel Bilgi Formu’ kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre yaşam boyu öğrenme merkezi öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve yeterliklerinin ortalamanın üstünde olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 42 |