BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 50, 91 - 100, 22.04.2014

Öz

Descartes dubbed the father of modern philosophy is one the French philosophers in 17th century. Descartes frequently sets his views starting from the subject and that is why he has been dubbed so. It was considered that human understanding was located by depending on the universe until Descartes. After Descartes, the universe was located by depending on the human understanding. This means a philosophical conversion and requires a metaphysics basis. Descartes is the founder of this conversion, does what it requires and argues that all philosophy is like a tree, whose roots are metaphysics so he starts philosophy with metaphysics. Descartes’ metaphysics is based on three problems. I doubt; there are Cogito ergo sum and god. These correspond to three periods of his metaphysics. Although it is argued that Descartes was free of his doubts with his first exact information Cogito ergo sum, knowledge about the existence of god is the one which sets him free of his doubts. This study deals with three evidence regarding existence of god and tries to reveal hints in the medieval age of these evidence.

Kaynakça

  • AYDIN, Mehmet. Din Felsefesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir 1987. BEYSSADE, Jean Marie. ‚Descartes Felsefi Bir Devrim mi?‛ ,(Çev. Tülin Bumin), Cogito, İstanbul 1997.
  • BOZKURT, Nejat. ‚Descartes Gerçekten Modern Çağın öncüsü müdür?‛ , Cogito, İstanbul 1997.
  • BUMİN, Tülin. Tartışılan Modernlik; Descartes ve Spinoza, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1996.
  • DESCARTES, René. Metafizik Düşünceler, (Çev. Mehmet Karasan), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1997.
  • LABERTHONNİÉRE, Descartes Üzerine Tetkikler, (Çev. Mehmet Karasan), Maarif Yayınevi, Ankara 1959.
  • LACOMBE, Olivier. Descartes, (Çev. Mehmet Karasan), İdeal Matbaa, Ankara 19 MAGEE, Bryan. Büyük Filozoflar, Paradigma Yayınevi, İstanbul 2001.
  • WEBER, Alfred. Felsefe Tarihi, (Çev. H. Vehbi Eralp), Sosyal Yayınları, İstanbul 199

DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ

Yıl 2013, Sayı: 50, 91 - 100, 22.04.2014

Öz

Modern felsefenin kurucusu olarak görülen Descartes, on yedinci yüzyıl Fransız düşünürüdür. Descartes’ı modern felsefenin kurucusu yapan, felsefesini özneden hareketle inşa etmiş olmasıdır. Descartes’a kadar insan anlığı evrene bağlı olarak konumlanırken Descartes’la birlikte evren insan anlığına bağlı olarak konumlanmıştır ki bu da felsefe de bir dönüşümü ifade eder. Böyle bir dönüşümde metafizik bir temel gerektirir. Descartes’da dönüşümün mimarı olarak dönüşümün gereğini yapar ve felsefesine bilgi ağacının kökü olarak gördüğü metafizikle başlar.Descartes metafiziği üç temel problem üzerine kurulmuştur. Kuşku duyuyorum; Cogito ergo sum ve Tanrı vardır. Bu problemler aynı zamanda onun metafiziğinin üç dönemine karşılık gelmektedir. Descartes’ın, ilk kesin bilgisi olan Cogito ergo sum’la kuşkularından kurtulmuş olduğu söylense de ona tam anlamıyla kesin bilgiyi veren ve kuşkularından kurtaran Tanrı’nın varlığının bilgisidir ki, işte bu çalışmada Descartes’ın Tanrı’nın varlığına ilişkin üç kanıtı ele alınmış ve bu kanıtlardaki ortaçağ izleri de ortaya konmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • AYDIN, Mehmet. Din Felsefesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir 1987. BEYSSADE, Jean Marie. ‚Descartes Felsefi Bir Devrim mi?‛ ,(Çev. Tülin Bumin), Cogito, İstanbul 1997.
  • BOZKURT, Nejat. ‚Descartes Gerçekten Modern Çağın öncüsü müdür?‛ , Cogito, İstanbul 1997.
  • BUMİN, Tülin. Tartışılan Modernlik; Descartes ve Spinoza, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1996.
  • DESCARTES, René. Metafizik Düşünceler, (Çev. Mehmet Karasan), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1997.
  • LABERTHONNİÉRE, Descartes Üzerine Tetkikler, (Çev. Mehmet Karasan), Maarif Yayınevi, Ankara 1959.
  • LACOMBE, Olivier. Descartes, (Çev. Mehmet Karasan), İdeal Matbaa, Ankara 19 MAGEE, Bryan. Büyük Filozoflar, Paradigma Yayınevi, İstanbul 2001.
  • WEBER, Alfred. Felsefe Tarihi, (Çev. H. Vehbi Eralp), Sosyal Yayınları, İstanbul 199
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Aydoğan, E. (2014). DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(50), 91-100.
AMA Aydoğan E. DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2014;(50):91-100.
Chicago Aydoğan, Emine. “DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 50 (Nisan 2014): 91-100.
EndNote Aydoğan E (01 Nisan 2014) DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 50 91–100.
IEEE E. Aydoğan, “DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 50, ss. 91–100, Nisan 2014.
ISNAD Aydoğan, Emine. “DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 50 (Nisan 2014), 91-100.
JAMA Aydoğan E. DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014;:91–100.
MLA Aydoğan, Emine. “DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 50, 2014, ss. 91-100.
Vancouver Aydoğan E. DESCARTES METAFİZİĞİNDE TANRI PROBLEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014(50):91-100.