Araştırmanın amacı, Eğitim Fakültelerindeki Sınıf Öğretmenliği Eğitimi
Programında yer alan öğretmenlik uygulaması dersinin öğrenme-öğretme
sürecinin cinsiyet açısından değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini Eğitim
Fakülteleri, örneklemini ise, her coğrafi bölgeden karakteristik özelliğini taşıyan 7
üniversitedeki Eğitim Fakülteleri ve o ilde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na
bağlı olan ilköğretim okullarındaki uygulama öğretmenleri oluşturmaktadır.
Bir betimsel çalışma olan bu araştırmada, tarama (survey) modeli kullanılmıştır.
İlgili literatürden yararlanılarak kuramsal temeller oluşturulmuştur. Verilerin
toplanması için, öğretmen adayı, öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni için
ayrı olarak anket formları geliştirilmiştir. Araştırma sonunda ulaşılan bulgular,
SPSS (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı)ile analiz edilerek tablolar halinde
yorumlanmıştır. Yapılan analizlerde; t testi istatistik tekniği kullanılmıştır. Son
bölümde ise, araştırmanın sonuçları verilerek, önerilere gidilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 5 Issue: 1 |