Bu araştırmada, ilköğretim l. kademe sosyal bilgiler ders kitaplarındaki
coğrafya konularının öğrencilerin beceri geliştirme ve eleştiri yapabilme
yeteneğini geliştirmeye uygun olup olmadığı, öğretmen görüşlerine göre ortaya
konulmaya çalışılmıştır.
Araştırma, 114 sınıf öğretmenine uygulanan anketten edinilen verilerle
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; ilköğretim l.kademe sosyal
bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularının , öğrencilerin soru sorma
becerilerini geliştirmeye yönelik olduğu görüşüne katılan öğretmenlerimizin oranı
% 49.1, eleştiri yapma becerilerini geliştirmeye yöneliktir, diyenlerin oranı ise %
45.7’ dir.
Sosyal bilgiler soru sorma becerisi eleştiri yapma ilköğretim öğretmenleri eleştirel düşünme
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 6 Issue: 2 |