Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki üniversiteler hazırlık bölümleri
İngilizce derslerine devam eden öğrencilerin İngilizce öğrenimleri boyunca
karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerileri sunmaktır.
Araştırmacı tarafından geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması için
2001 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce
derslerine devam eden öğrencilerinden rasgele dört gruba uygulaması yapıldı. Bir
hafta sonra aynı ölçek, aynı gruplara tekrar uygulandı. Her iki uygulamadan elde
edilen verilerin istatistiksel incelemesi sonucu 34 maddeden oluşan yeni bir ölçek
hazırlandı.
Araştırma örneklemini, 2002 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Ege Üniversitesi,
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İstanbul Üniversitesi ve Haliç Üniversitesi’ne
kayıtlı hazırlık bölümleri İngilizce derslerine devam eden rasgele seçilmiş toplam
460 öğrenci oluşturmaktadır.
Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesi için “Aritmetik Ortalama”,
“Standart Sapma”, “t-Testi”, “Frekans”, “Yüzdelik Değerler” ve “Ki Kare”
istatistiksel teknikleri kullanıldı.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 6 Issue: 2 |