Bu çalışma, Atatürk Üniversitesi K.K.Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi
Anabilim Dalı Öğrencilerinin birinci öğretim yılı sonunda sınıf içi ders
uygulamaları ile ilgili gözlem, düşünce, yorum ve program değerlendirmelerine
odaklıdır.
Tarafımızdan uygulanan anket sorularına verilen öğrenci cevapları yüzdelik
oranlar olarak değerlendirilmiştir.
Bu araştırmanın temel amacı, uygulamadan kaynaklanan dil öğretimi sorunlarının
açığa çıkarılmasına ve uzmanların program geliştirme çalışmalarına destek
olmaktır.
Bilindiği gibi dil edinimi öğrencilerin anadili ve ikinci dil ediniminde
kullandıkları süreçlerin benzeridir. Bu durum öğrenenlerin söylem şekilleriyle
değil, taşıdıkları ve anladıkları durumlarla ilgilendikleri doğal iletişim diye
adlandırılan anlamlı hedef dil etkileşimlerini gerektirir.
İletişimci dil öğretiminin gelişmesiyle ifade doğruluğu, hedef dildeki tüm
aktivitelerde akıcılığı teşvik etmeye yönelik olarak ihmal edilmiştir. Ancak bir
şekilde görülüyor ki akıcılık ve ifade doğruluğunun her ikisinin de yaklaşımlar
öğrencilerin hedef dildeki konuşma durumlarını basit bir tarzda araştırmalarından
daha önemlidir.
Dil öğrenimi veya edinimi sistematik ve göze ve kulağa hitap eden etkinlikleri
gerektirir. Eğer öğrenciler sınıf içi etkileşimlere katılmazlarsa, daha iyi bir
öğrenme başarılmayabilir. Eğer böyle olursa, başarılı bir dil öğretimini başarmak
için öğrencilerin sınıf içi etkileşimlere katılmama sebeplerinin araştırılması büyük
bir önem kazanır. Eğitim araştırmalarının büyük bir önem arz etmesinin sebebi
budur.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 6 Issue: 2 |