BibTex RIS Cite

KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNUNUN TÜRK MALİ SİSTEMİNE GETİRDİKLERİ (5436 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle)

Year 2006, Volume: 7 Issue: 1, 367 - 384, 18.02.2010

Abstract

Türk Mali sistemini düzenleyen ve 1927 yılından bu yana yürürlükte
bulunan 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu günün değişen ve gelişen
koşullarında yetersiz kalmıştır. Dünya’da özellikle 1980 yılından sonra yaşanan
hızlı değişim ve küreselleşme olgusundan Türkiye’de etkilenmiş ve 1980’li
yılların başlarında liberalleşme yolunda ilk adımlar atılmıştır. Bunun yanı sıra
AB’ye uyum çerçevesinde de birçok değişiklik yapılmıştır. Yıllardır tartışılan
mali sistemin koşullara uygun hale getirilmesi konusu, nihayet Aralık 2005’te
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu olarak TBMM’de kabul
edilmiştir. Bu çalışmada KMYKK’nun Türk Mali Sistemine getirdiği yenilikler
tanımlanmaya çalışılmıştır.

References

  • AKTAN, Can(2005), “Yeni Değişim Dinamikleri ve Devletin Yeni Rolü”, http://www.canaktan .org/yeni-trendler/devlet-felsefe/değişim-devletin- rolü.htm
  • AKTEL, Mehmet,(2003), Küreselleşme ve Türk Kamu Yönetimi, Asil Yayın Dağıtım , Ankara, ss 211.
  • ARCAGÖK, Mehmet Sait,(2005), “Glassory Definitions Used by the Commission in the Framework of Public Internal Financial Control(PIFC)”, http://www.forum .europen.eu.int/public/irc/home/main. Erişim, 16.02.2006
  • ARSLAN, Ahmet,(2004), “5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Harcama Sisteminde Yapılan Düzenlemeler”, Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, İstanbul, ss 73.
  • BİYAN, Özgür, (2005),”Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun Getirdikleri”http:/muhasebetr.com/makaleler/14.11.2005,erişim 19.02.2006
  • DEAN, Peter,(1997), “The Relevance of a Medium Term Expenditure Framework to the Needs of Developing and Translational Countries”, Draft, World Bank, May, ss 1-5.
  • DİAMOND, Jack,(2003), Performance Budgeting; Managing the Reform Process, IMF Working Paper, WP/03/33, IMF, ss 16
  • DİKMEN, Ahmet A,(2005), “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Tasarısı Üzerine Değerlendirmeler”http//bagimsizsosyalbilimciler.org/yazılar- BSB-Dikmen, KMYKK,erişim 27.04.2005.
  • DURNA, Ufuk, EREN, Veysel,(2002), “Kamu Sektöründe Stratejik yönetim”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 35, Sayı 1, Ankara.
  • DPT,(2003), Kamu Kuruluşları İçin Stratejik Planlama Klavuzu, Ankara, ss 7.
  • EROL, Ahmet;(2003), “Türkiye’de Devletin Mali ve Ekonomik Birimlerin Yeniden Yapılandırılması (özgün proje)”, Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, İstanbul, ss 79
  • GÖREN, İhsan,(2000), “Kamu Maliyesinin Yeniden Yapılandırılması ve Denetim, Parlamento ve Sayıştay Denetimi”, Tesev Yayınları 16, İstanbul, ss 113.
  • HARVEY,Daivd ,(1999), Post Modernliğin Durumu, Metis Yayınları, İstanbul, ss 164.
  • KAYA, Safiye, (2003) “Hesap Verme Sorumluluğu, Parlamento ve Sayıştay”, Kamu Mali Yönetim Reformu Arenası, , Ankara, ss 244.
  • KAYALI, A, GÖKBUNAR, R,(2002) “Kamu Yönetiminde Toplam Kalite Uygulamasının Olanakları”, http//www.canaktan.org, erişim 24.04.2005.http//www.tcmb.gov.tr/yeni/evds/yayin/kitaplar/küresel.pdf,” Küreselleş-menin Türkiye Ekonomisine Etkileri”, erişim 18.04.2005.
  • KESİK, Ahmet,(2005), “Performans Esaslı Bütçeleme”, 5 inci Kalite Kongresi, http//www.kalder.org. erişim 26.4.2005, ss 14.
  • LEBLEBİCİ, N.D, ÖMÜRGÖNÜLŞEN,U, Aydın, M.D,(2001), “Yeni Kamu İşletmeciliği Yaklaşımında Önemli Bir Araç; Toplam Kalite Yönetimi” Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 19, Sayı 16. Ankara, ss 39.
  • MELKERS J.E; WILLOUGHBY K.G,(2001), “Budeters Views of State Performance-Budgeting Systems: Distinctions Across Branches”, Public Administration Review, ss 54.
  • OYAN, Oğuz,(1998), Türkiye Ekonomisi, Nereden Nereye, İmaj Yayıncılık,Ankara,ss6.
  • OYAN, Oğuz,(2004), “Kamu Mali Yönetiminde Sözde Reform”, http//bagimsizsosyalbilimciler.org/Yazılar-BSB/İktisat Toplum 14.Ocak 2004, erişim 27.04.2005.
  • OECD, (2004), Public Sector Modernisation: Governing for Performance,
  • OECD Policy Brief, OECD Observer, ss 5.
  • SAMSUN, Nihal,(2003), “Hesap Verebilrlik ve İyi Yönetişim”, Maliye Bakanlığı, İyi Yönetişimin Temel Unsurları , Ankara, ss 18
  • SOYAK, Aklan,(2003), “Türkiye’de İktisadi Planlama, DPT’ye İhtiyaç Var mı?” Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, İstanbul, ss 169-182.
  • T.C. Maliye Bakanlığı,(2004) 2005 Mali Yılı Bütçe Gerekçesi, Ankara.
  • T.C. Merkez Bankası,(2002), Küreselleşmenin Türkiye Ekonomisine Etkileri,
  • TUTUM, Cahit;(1995), “Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma”, Yeni Türkiye 4, Yönetimde Yeniden Yapılanma Özel Sayısı, Sayı 4, Ankara, ss 139-140
  • ULUSOY,Ahmet,(2003), “Türkiye’de Kamu Harcama Reformu Neler İçermeli”, Erişim:http://www.tcmb.gov.tr,/yeni/evds/yayin/kitaplar/küresel.pdf.
  • YILMAZ, H.Hakan,(1999),”Kamu Mali Yönetiminin Yeniden yapılandırılması: Dünya Bankası Orta Vadeli Harcama Sistemi, DPT, Yıllık Programlar ve Konjonktür Değerlendirme Genel Müdürlüğü, Finansman Dairesi, Ankara, ss 18.
  • WORLD BANK, (2005), Turkey Public Expenditure and Institutional Rewiev, Reforming Budgetary Institutions for Effective Goverment , ss 50.
  • sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu
  • sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu(5436 Değişiklikleriyle)
Year 2006, Volume: 7 Issue: 1, 367 - 384, 18.02.2010

Abstract

References

  • AKTAN, Can(2005), “Yeni Değişim Dinamikleri ve Devletin Yeni Rolü”, http://www.canaktan .org/yeni-trendler/devlet-felsefe/değişim-devletin- rolü.htm
  • AKTEL, Mehmet,(2003), Küreselleşme ve Türk Kamu Yönetimi, Asil Yayın Dağıtım , Ankara, ss 211.
  • ARCAGÖK, Mehmet Sait,(2005), “Glassory Definitions Used by the Commission in the Framework of Public Internal Financial Control(PIFC)”, http://www.forum .europen.eu.int/public/irc/home/main. Erişim, 16.02.2006
  • ARSLAN, Ahmet,(2004), “5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Harcama Sisteminde Yapılan Düzenlemeler”, Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, İstanbul, ss 73.
  • BİYAN, Özgür, (2005),”Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun Getirdikleri”http:/muhasebetr.com/makaleler/14.11.2005,erişim 19.02.2006
  • DEAN, Peter,(1997), “The Relevance of a Medium Term Expenditure Framework to the Needs of Developing and Translational Countries”, Draft, World Bank, May, ss 1-5.
  • DİAMOND, Jack,(2003), Performance Budgeting; Managing the Reform Process, IMF Working Paper, WP/03/33, IMF, ss 16
  • DİKMEN, Ahmet A,(2005), “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Tasarısı Üzerine Değerlendirmeler”http//bagimsizsosyalbilimciler.org/yazılar- BSB-Dikmen, KMYKK,erişim 27.04.2005.
  • DURNA, Ufuk, EREN, Veysel,(2002), “Kamu Sektöründe Stratejik yönetim”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 35, Sayı 1, Ankara.
  • DPT,(2003), Kamu Kuruluşları İçin Stratejik Planlama Klavuzu, Ankara, ss 7.
  • EROL, Ahmet;(2003), “Türkiye’de Devletin Mali ve Ekonomik Birimlerin Yeniden Yapılandırılması (özgün proje)”, Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, İstanbul, ss 79
  • GÖREN, İhsan,(2000), “Kamu Maliyesinin Yeniden Yapılandırılması ve Denetim, Parlamento ve Sayıştay Denetimi”, Tesev Yayınları 16, İstanbul, ss 113.
  • HARVEY,Daivd ,(1999), Post Modernliğin Durumu, Metis Yayınları, İstanbul, ss 164.
  • KAYA, Safiye, (2003) “Hesap Verme Sorumluluğu, Parlamento ve Sayıştay”, Kamu Mali Yönetim Reformu Arenası, , Ankara, ss 244.
  • KAYALI, A, GÖKBUNAR, R,(2002) “Kamu Yönetiminde Toplam Kalite Uygulamasının Olanakları”, http//www.canaktan.org, erişim 24.04.2005.http//www.tcmb.gov.tr/yeni/evds/yayin/kitaplar/küresel.pdf,” Küreselleş-menin Türkiye Ekonomisine Etkileri”, erişim 18.04.2005.
  • KESİK, Ahmet,(2005), “Performans Esaslı Bütçeleme”, 5 inci Kalite Kongresi, http//www.kalder.org. erişim 26.4.2005, ss 14.
  • LEBLEBİCİ, N.D, ÖMÜRGÖNÜLŞEN,U, Aydın, M.D,(2001), “Yeni Kamu İşletmeciliği Yaklaşımında Önemli Bir Araç; Toplam Kalite Yönetimi” Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 19, Sayı 16. Ankara, ss 39.
  • MELKERS J.E; WILLOUGHBY K.G,(2001), “Budeters Views of State Performance-Budgeting Systems: Distinctions Across Branches”, Public Administration Review, ss 54.
  • OYAN, Oğuz,(1998), Türkiye Ekonomisi, Nereden Nereye, İmaj Yayıncılık,Ankara,ss6.
  • OYAN, Oğuz,(2004), “Kamu Mali Yönetiminde Sözde Reform”, http//bagimsizsosyalbilimciler.org/Yazılar-BSB/İktisat Toplum 14.Ocak 2004, erişim 27.04.2005.
  • OECD, (2004), Public Sector Modernisation: Governing for Performance,
  • OECD Policy Brief, OECD Observer, ss 5.
  • SAMSUN, Nihal,(2003), “Hesap Verebilrlik ve İyi Yönetişim”, Maliye Bakanlığı, İyi Yönetişimin Temel Unsurları , Ankara, ss 18
  • SOYAK, Aklan,(2003), “Türkiye’de İktisadi Planlama, DPT’ye İhtiyaç Var mı?” Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, İstanbul, ss 169-182.
  • T.C. Maliye Bakanlığı,(2004) 2005 Mali Yılı Bütçe Gerekçesi, Ankara.
  • T.C. Merkez Bankası,(2002), Küreselleşmenin Türkiye Ekonomisine Etkileri,
  • TUTUM, Cahit;(1995), “Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma”, Yeni Türkiye 4, Yönetimde Yeniden Yapılanma Özel Sayısı, Sayı 4, Ankara, ss 139-140
  • ULUSOY,Ahmet,(2003), “Türkiye’de Kamu Harcama Reformu Neler İçermeli”, Erişim:http://www.tcmb.gov.tr,/yeni/evds/yayin/kitaplar/küresel.pdf.
  • YILMAZ, H.Hakan,(1999),”Kamu Mali Yönetiminin Yeniden yapılandırılması: Dünya Bankası Orta Vadeli Harcama Sistemi, DPT, Yıllık Programlar ve Konjonktür Değerlendirme Genel Müdürlüğü, Finansman Dairesi, Ankara, ss 18.
  • WORLD BANK, (2005), Turkey Public Expenditure and Institutional Rewiev, Reforming Budgetary Institutions for Effective Goverment , ss 50.
  • sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu
  • sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu(5436 Değişiklikleriyle)
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Menşure Kolçak This is me

Publication Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2006 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Kolçak, M. (2010). KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNUNUN TÜRK MALİ SİSTEMİNE GETİRDİKLERİ (5436 Sayılı Kanun Değişiklikleriyle). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 367-384.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.