BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL (İNGİLİZCE) ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINI ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 287 - 310, 18.02.2010

Öz

Bu çalışma, yabancı dil (İngilizce) öğretiminde başarıyı etkileyen
faktörlerden bazılarını ortaya çıkarabilmek için yapılmıştır. Bir başka ifade ile
yabancı dil öğretimiyle ilgili görev yapan öğretmenlerin kullandıkları yabancı dil
öğretimi teknik ve yöntemlerinin öğrenci başarısı üzerine etkisi araştırılmıştır.
Burada esas amaç; birinci ve ikinci kademe eğitim ve öğretim kurumlarındaki
yabancı dil öğretimini daha etkili bir yapıya kavuşturmak ve bu maksatla yapılan
harcamaların da daha alt düzeydeki öğrenenler için uygun hale gelmesine
yardımcı olmaktır.
Araştırmamızda belirlediğimiz problem ile ilgili sağlıklı yorumlar yapabilmemize
olanak sağlayabilecek olan sorulara cevaplar aranmıştır.
Belirlemiş bulunduğumuz soruları şöyle sıralayabiliriz: 1- Dil öğretimi ile ilgili
olarak seçilen derslerin içerikleri ile belirlenen hedefler arasında uyum ne
düzeydedir? 2- Sınıf içerisindeki dil öğretimi etkinliklerinde ilgili öğretmen ne
tür dil öğretimi etkinliklerini sürece dahil etmektedir? 3- Belirlenen yabancı dil
öğretimi ile ilgili amaçlar öğrencilerin beklentilerini ne düzeyde
karşılayabilmektedir? 4- Öğretmenler ders öğretim programlarını tasarlayıp
hazırlarlarken ne tür zorluklarla karşılaşmaktadırlar?
Belirlemiş bulunduğumuz problemlerle ilgili verileri elde edebilmek için Erzurum
ili içerisindeki Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ve kontrolündeki ikinci kademe
ve lise düzeylerinde eğitim ve öğretim yapan okullarda yabancı dil öğretimi ile
ilgili görev yapan öğretmenlere uzman görüşlerine baş vurularak hazırlanan bir
anket kullanılmıştır.

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 287 - 310, 18.02.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Osman Engin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Engin, A. O. (2010). YABANCI DİL (İNGİLİZCE) ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINI ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 287-310.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.