Dil öğretmenlerinin gözlemleri, öğrenci deneyimleri ve ilgili
literatür, ikinci dil öğreniminde sınav kaygısının başarıyı olumsuz
etkileyen bir faktör olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, demografik
özelliklerden biri olan cinsiyet ile İngilizce’yi ikinci dil olarak
öğrenenlerdeki sınav kaygısı ilişkisi üzerine kuruludur. Araştırmada, 114
öğrenciye 22 maddeden oluşan sınav kaygı anketi uygulanmış, elde edilen
veri, istatistik olarak çözümlenmiştir. Sonuçlar, cinsiyet ile sınav kaygısı
arasında, sınav kaygısının doğurduğu güvensizlik, rahatsızlık ve olumsuz
isteklendirme dışında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermektedir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1 |