Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin, çeşitli kaynaklardan elde ettikleri bilgileri
özümsemeleri ve bu bilgilerden sonuç çıkarmaları esastır. Sosyal bilgiler dersinin bu
özelliğinden dolayı, bu dersin öğretiminde, salt bilgiyi veren yöntemlerden daha ziyade
bilgiyi beceriye dönüştürücü ve bilgiyi benimsetici öğretim yöntemlerinin kullanılması
gereklidir. Kuşkusuz bu yöntemlerden biri de dramatizasyondur. Dramatizasyon, sosyal
bilgiler dersinin amaçlarını yerine getirebilmesi için öğrenciyi aktif, öğrenmeyi kalıcı
kılan, öğrencilerin ilgisini çeken ve zevkli bir öğrenme ortamı oluşmasına yardım eden
etkili bir öğretim yoludur.
Bu çalışmada, dramatizasyon yöntemi bütün yönleriyle ele alınarak, sosyal bilgiler
öğretiminde kullanılmasının önemi ve etkileri ortaya konulmuştur. Ayrıca sosyal bilgiler
dersinde kullanılabilecek bazı drama örnekleri de sunulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 13 Issue: 1 |