Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de hem teoride ve hem de pratikte çok yaygın
kullanılmayan anket ve mülakat metotlarını geniş bir biçimde ele almaktır. Bu bağlamda,
eğitimle ilgili araştırmalarda bilimsel ve sosyal bir gerçeği araştırırken mülakat ve anket
metotlarının avantajları ve dezavantajları detaylıca sunulmaktadır. Ülkemizde, niteliksel
araştırma metotlarından olan mülakat ve anketler eğitim araştırmalarında son dönemlerde
azda olsa kullanılmaya başlanmıştır. Bunun sonucunda çok ciddi çalışmalar ortaya
çıkmıştır. Ayrıca bu çalışmada ele alınan bir başka konu da şudur: Mülakat ile anket
arsında bir karşılaştırma yapılmış ve bu iki metodun hangisinin diğerine göre daha
avantajlı ya da dezavantajlı olduğu üzerinde durulmuştur. Eğitim alanında bu metotlar
kullanılarak yapılan çok sayıda araştırma burada örnek olarak sunulmaktadır. Sosyal
bilimler alanında yapılan aynı çalışmada bu iki metodun farklı sonuçlar vermesi, elde
edilen sonuçların geçerliliği açısından özel bir önem taşımaktadır. Bu çalışmanın sosyal
ve eğitim bilimleri alanında yürütülecek araştırmalara ışık tutacağı umulmaktadır.
Primary Language | en;tr |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 13 Issue: 1 |