BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Dili ve Edebiyatı Derslerinde Dinleme Eğitimi

Yıl 2009, Cilt: 13 Sayı: 2, 161 - 170, 29.04.2010

Öz

Bu makalede dinleme eğitiminin önemi ve liselerde dinleme eğitimi konusu üzerinde
durulmuştur.
Dinleme eğitimi dil becerilerinde genel olarak ihmal edilen bir alan olmuştur. Özellikle
liselerde, dinleme eğitimi ile ilgili neredeyse hiçbir faaliyet yapılmamaktadır. Bu
hususa dikkat çekmek için dinleme eğitiminin önemi ile ilgili hususlar açıklanmış, 1957,
1976, 1991-1992 Türk Dili ve Edebiyatı ile 2005 Dil ve Anlatım dersi öğretim programlarında
dinleme eğitimine verilen yer üzerinde durulmuş ve makalenin sonuç kısmında liselerde
dinleme eğitiminin nasıl olması gerektiği hususu ile ilgili önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Adalı, O. (1983). “Ana Dili Olarak Türkçenin Eğitimi Üzerine”, Türk Dili, Dil Öğretimi Özel Sayısı, Sayı: 379.
  • Cemiloğlu, M. (2001). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Alfa Yay.
  • Erişen, S. (1977). “Son Türk Dili ve Edebiyatı Programı Üzerine”, Türk Dili, Şubat Sayı:305.
  • Göğüş, B. (1983). “Ana Dili Eğitim Programlarının Niteliği”, Türk Dili, Dil Öğretimi
  • Özel Sayısı, Ağustos, Sayı-379. MEB. (2005). Dil ve Anlatım Dersi 9, 10,11, 12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB. (1976). Tebliğler Dergisi, Sayı:1901.
  • MEB. (1992). Tebliğler Dergisi, Sayı:2370.
  • MEB. (1957). Tebliğler Dergisi, Sayı:976.
  • Osada, N. (2004). “Listening Comprehension Research: A Brief Review of the Past Thirty
  • Years”, Dialogue, Vol. 3. Özbay, M. (2001). “Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisini Geliştirme Yolları”, Türk Dili, Ocak- Sayı:589.
  • Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Ankara: Akçağ Yay.
  • Özdemir, E. (1983). “Ana Dili Öğretimi”, Türk Dili Dergisi, Dil Öğretimi Özel Sayısı, Ağustos, Sayı:379.
  • Robertson, A. K. (1999). Etkili Dinleme, İstanbul: Hayat Yay.
  • Senemoğlu, N. (2005) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Sillars, S. (2003). İletişim, Ankara: M.E.B. Yay.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara: Akçağ Yay.
Yıl 2009, Cilt: 13 Sayı: 2, 161 - 170, 29.04.2010

Öz

Kaynakça

  • Adalı, O. (1983). “Ana Dili Olarak Türkçenin Eğitimi Üzerine”, Türk Dili, Dil Öğretimi Özel Sayısı, Sayı: 379.
  • Cemiloğlu, M. (2001). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Alfa Yay.
  • Erişen, S. (1977). “Son Türk Dili ve Edebiyatı Programı Üzerine”, Türk Dili, Şubat Sayı:305.
  • Göğüş, B. (1983). “Ana Dili Eğitim Programlarının Niteliği”, Türk Dili, Dil Öğretimi
  • Özel Sayısı, Ağustos, Sayı-379. MEB. (2005). Dil ve Anlatım Dersi 9, 10,11, 12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB. (1976). Tebliğler Dergisi, Sayı:1901.
  • MEB. (1992). Tebliğler Dergisi, Sayı:2370.
  • MEB. (1957). Tebliğler Dergisi, Sayı:976.
  • Osada, N. (2004). “Listening Comprehension Research: A Brief Review of the Past Thirty
  • Years”, Dialogue, Vol. 3. Özbay, M. (2001). “Türkçe Öğretiminde Dinleme Becerisini Geliştirme Yolları”, Türk Dili, Ocak- Sayı:589.
  • Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Ankara: Akçağ Yay.
  • Özdemir, E. (1983). “Ana Dili Öğretimi”, Türk Dili Dergisi, Dil Öğretimi Özel Sayısı, Ağustos, Sayı:379.
  • Robertson, A. K. (1999). Etkili Dinleme, İstanbul: Hayat Yay.
  • Senemoğlu, N. (2005) Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Sillars, S. (2003). İletişim, Ankara: M.E.B. Yay.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara: Akçağ Yay.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahadır Gücüyeter Bu kişi benim

Bahadır Gücüyeter Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gücüyeter, B., & Gücüyeter, B. (2010). Türk Dili ve Edebiyatı Derslerinde Dinleme Eğitimi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 161-170.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.