BibTex RIS Cite

İlköğretim Öğrencilerinin Okul Kütüphaneleri ve Sınıf Kitaplıklarını Kullanma Durumları (Erzurum İli Örneği)

Year 2009, Volume: 13 Issue: 2, 183 - 196, 29.04.2010

Abstract

Okuma, bireyin insanlarla iletişim kurmasını, bilgiye ulaşmasını ve hayatına
yön verebilmesini sağlayan temel araçlardan biridir.
Okuma alışkanlığı ve kitap sevgisinin kazanılmasında, dikkat edilmesi gereken gelişim
dönemleri ilk ve orta öğrenimdir. Resmi ve özel kurumlarda, kültürel gelişimi destekleme,
bireysel okuma gereksinimlerine cevap verme, okuma alışkanlığını yaratma ve alışkanlık
haline getirme, kitabı ve kütüphaneyi kullanmayı öğretme gibi amaçlarla kütüphane ve
kitaplıklar oluşturulur.
Bu çalışmada, ilköğretim sınıf kitaplıkları ve okul kütüphanelerinin durumunu ve öğ-
rencilerin kütüphaneleri kullanma düzeylerini tespit etme amaçlanmıştır.

References

  • Alpay, Meral. (1989). Türkiye’de ve Almanya Federal Cumhuriyeti’nde Gençlere Yönelik Kütüphane Hizmetleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • Arıcı, Ali Arıcı. (2005). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuma Durumları (Beceri-İlgi-Alışkanlık-Eğilim), (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst., Erzurum
  • Aşıcı, Murat ve Özarslan, Hacer. (2002). “İlköğretim 1. Kademede Okul Kitaplığını Kullanma Alışkanlığı”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 15, İstanbul.
  • Komisyon. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, (6,7,8.Sınıflar), Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yay.
  • Korkmaz, Burhan. (2008). Okuma Eğitimi Türkçe Öğretimi, (Edit. Attila Tazebay-Süleyman Çelenk), Ankara: Maya Akademi Yay.
  • Önal, Hatice. (1992). Bilgi Gereksinimlerinin Karşılanması ve Okul Kütüphaneleri, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst., Ankara.
  • Önal, Hatice. (1987). Eğitim ve Öğretimin Gerçekleşmesini Sağlayan Okul Kütüphanesi Çalışmaları, Ankara: MEB Yay
Year 2009, Volume: 13 Issue: 2, 183 - 196, 29.04.2010

Abstract

References

  • Alpay, Meral. (1989). Türkiye’de ve Almanya Federal Cumhuriyeti’nde Gençlere Yönelik Kütüphane Hizmetleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • Arıcı, Ali Arıcı. (2005). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuma Durumları (Beceri-İlgi-Alışkanlık-Eğilim), (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst., Erzurum
  • Aşıcı, Murat ve Özarslan, Hacer. (2002). “İlköğretim 1. Kademede Okul Kitaplığını Kullanma Alışkanlığı”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 15, İstanbul.
  • Komisyon. (2006). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, (6,7,8.Sınıflar), Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yay.
  • Korkmaz, Burhan. (2008). Okuma Eğitimi Türkçe Öğretimi, (Edit. Attila Tazebay-Süleyman Çelenk), Ankara: Maya Akademi Yay.
  • Önal, Hatice. (1992). Bilgi Gereksinimlerinin Karşılanması ve Okul Kütüphaneleri, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst., Ankara.
  • Önal, Hatice. (1987). Eğitim ve Öğretimin Gerçekleşmesini Sağlayan Okul Kütüphanesi Çalışmaları, Ankara: MEB Yay
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Abdullah Şahin This is me

Adem İşcan This is me

Sedat Maden This is me

Publication Date April 29, 2010
Published in Issue Year 2009 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Şahin, A., İşcan, A., & Maden, S. (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Okul Kütüphaneleri ve Sınıf Kitaplıklarını Kullanma Durumları (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 183-196.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.