Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde kalite kavramının anlaşılması ve geliş-
tirilmesi yönündeki çabalara katkı sağlamaktır. Bu amaçla Kafkas Üniversitesi İktisadi
ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin öğretim elemanlarına yönelik akademik kalite
beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. 700 öğrenci ile gerçekleştirilen bu çalışmada öğ-
rencilerin memnuniyet seviyeleri, öğretim elamanlarından beklenilen kalite unsurları ve
bu unsurların önem dereceleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Çalışmada öğretim elemanlarının akademik kalite boyutlarını açıklayan ve 28 adet
ifadeyi içeren yedi boyutlu bir yapı oluşmuştur. Çalışmanın diğer bir sonucu, öğrencilerin
bazı özelliklerine göre, öğretim elemanı akademik kalite boyutlarına önem verme seviyesinde
farklılıklar görüldüğüdür.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 13 Sayı: 2 |