BibTex RIS Cite

Malatya İlinde Nüfusun Eğitim Durumu

Year 2010, Volume: 14 Issue: 1, 115 - 132, 30.07.2010

Abstract

Bu çalışmanın konusu Malatya İlinin Eğitim Coğrafyası’dır. Bir ülkenin sosyoekonomik
açıdan geleceğini plânlaması ve uygun programları geliştirebilmesi mevcut
nüfusuna ve yapısına bağlıdır. Özellikle nüfus niteliği içerisinde eğitim en önemli unsurlardan
biridir. Çünkü nüfusun eğitim durumu, toplum kalkınmasının hızını belirlemekte;
mevcut bilgi birikiminin kuşaklar arası aktarımında gelişme seviyesini koruma ve mümkünse
yükseltme niteliğini kazandırmaktadır. Dolayısıyla bir nüfus kitlesinde, hem eğitim
düzeyinin belirlenmesi hem de nüfusun eğitim sorunlarına çözüm önerilerinin oluşturulabilmesi
için ülkedeki okullaşma oranı, okul çağı nüfusun eğitim kademelerindeki geçişi,
okul-öğrenci-öğretmen sayısı dengesi gibi ölçütler dikkate alınmalıdır. Bu düşünceden
hareketle çalışmada; Malatya ilinin nüfus özellikleri dikkate alınarak eğitim coğrafyası
ortaya konulmaya, yaşanan sorunlar tespit edilmeye çalışılmış ve öneriler sunulmuştur

Year 2010, Volume: 14 Issue: 1, 115 - 132, 30.07.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Gülpınar Akbulut This is me

Publication Date July 30, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Akbulut, G. (2010). Malatya İlinde Nüfusun Eğitim Durumu. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 115-132.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.