BibTex RIS Kaynak Göster

Malatya İlinde Nüfusun Eğitim Durumu

Yıl 2010, Cilt: 14 Sayı: 1, 115 - 132, 30.07.2010

Öz

Bu çalışmanın konusu Malatya İlinin Eğitim Coğrafyası’dır. Bir ülkenin sosyoekonomik
açıdan geleceğini plânlaması ve uygun programları geliştirebilmesi mevcut
nüfusuna ve yapısına bağlıdır. Özellikle nüfus niteliği içerisinde eğitim en önemli unsurlardan
biridir. Çünkü nüfusun eğitim durumu, toplum kalkınmasının hızını belirlemekte;
mevcut bilgi birikiminin kuşaklar arası aktarımında gelişme seviyesini koruma ve mümkünse
yükseltme niteliğini kazandırmaktadır. Dolayısıyla bir nüfus kitlesinde, hem eğitim
düzeyinin belirlenmesi hem de nüfusun eğitim sorunlarına çözüm önerilerinin oluşturulabilmesi
için ülkedeki okullaşma oranı, okul çağı nüfusun eğitim kademelerindeki geçişi,
okul-öğrenci-öğretmen sayısı dengesi gibi ölçütler dikkate alınmalıdır. Bu düşünceden
hareketle çalışmada; Malatya ilinin nüfus özellikleri dikkate alınarak eğitim coğrafyası
ortaya konulmaya, yaşanan sorunlar tespit edilmeye çalışılmış ve öneriler sunulmuştur

Yıl 2010, Cilt: 14 Sayı: 1, 115 - 132, 30.07.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülpınar Akbulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbulut, G. (2010). Malatya İlinde Nüfusun Eğitim Durumu. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 115-132.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.