Bu çalışma, tarih bölümünde okuyan öğrencilerin bilgi kaynakları ve bu kaynakları
kullanmalarına yönelik görüşlerini tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın
evrenini Türkiye’deki üniversitelerin tarih bölümünde okuyan öğrenciler, örneklemini
ise dokuz üniversitenin tarih bölümü 4. sınıflarında okuyan 217 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırma tarama modelindedir. Konu ile ilgili literatürden faydalanılarak kuramsal
temeller oluşturulmuştur. Verilerin toplanması amacı ile bir anket formu geliştirilmiştir.
Konu ile ilgili elde edilen bulgular, SPSS programı yardımıyla tablolar halinde yorumlanmıştır.
Analizlerde, varyans testi, t testi değerlerine, görüşler arası farkların anlamlılık
düzeyine, serbestlik derecesine yer verilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler ışığında,
son bölümde konu ile ilgili birtakım önerilere gidilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 14 Issue: 1 |