BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Gelişim Planı ve Etkililiğinin Sağlanması Hakkında Öğretmen Görüşleri

Yıl 2010, Cilt: 14 Sayı: 2, 165 - 181, 25.10.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okulu öğretmenlerinin, okul gelişim planına
ve okul gelişim planının etkililiğinin sağlanmasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir.
Çalışmada nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Adana,
Bursa ve Kilis illerinde görev yapan 36 ilköğretim okulu öğretmeninden oluşmaktadır.
Araştırma verilerinin toplanmasında görüşme formu yöntemi kullanılmıştır. Verilerin
analizinde; betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmış ve nitel verilerin sayısal
analizi yapılmıştır.
Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin, okul gelişim planında yer alması gereken
başlıca konunun öğretim süreci olduğunu; okul gelişim planının başlıca işlevinin ise
okulu geliştirme olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Öğretmenler, okul gelişim planının etkililiğinin sağlanması için, öncelikle sorumlulukların yerine getirilmesi gerektiğini
düşünmektedirler. Öğretmenler, okul gelişim planının kapsamı ve etkililiği arasında bir
ilişki olduğunu düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Broadhead, P., Hodgson, J., Cuckle, P., & Dunford, J. (1998). “School Development Plan- ning: Moving from the Amorphous to the Dimensional and Making It Your Own”. Re- search Papers in Education, 13(1), 3-18.
  • Bubb, S., & Earley, P. (2009). “Leading Staff Development for School Improvement”. School Leadership & Management, 29(1), 23-37.
  • Cuckle, P., & Broadhead, P. (2003). “Developments in Development Planning in English Primary Schools: 1994–2001”. School Leadership & Management, 23(2), 229-240.
  • Davies, BA., & Ellison, L. (1998). “Strategic Planning in Schools: An Oxymoron?” School Leadership and Management, 18(4), 461–473.
  • Doğan, E. (2003). “İlköğretim Okullarında Yenileşmeyi Besleyen Koşullar”. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(5), 58-81.
  • Financial Management Standard in Schools [FMSIS] (2007). “The School Development Plan”. A summary guide developed by IPF as part of the toolkit supporting the DfES financial management standard in schools.
  • Haynes, N. M. (1998). “Guest Editor’s Introduction: Overview of the Comer School De- velopment Program”. Journal of Education for Students Placed at Risk (JESPAR), 3(1), 3-9.
  • Haynes, N. M., Emmons, C. L., & Woodruff, D. W. (1998). “Research Article: School Development Program Effects: Linking Implementation to Outcomes”. Journal of Edu- cation for Students Placed at Risk (JESPAR), 3(1), 71-85.
  • Hopkins, D., & Levin, B. (2000). “Government Policy and School Development”. School Leadership & Management, 20(1), 15- 30.
  • Jones, G.R. (1996). “School Development Planning in Jersey Primary Schools: A Contin- gency Analysis”. School Organisation, 16(3), 281-295.
  • Lentz, R.H. (2006). “Improving the School Development Process in Cabarrus County, NC: A Cooperative Effort”. Carolina Planning Journal, 31(1), 26-30.
  • MacGilchrist, B., & Mortimore, P. (1997). “The Impact of School Development Plans in Primary Schools”. School Effectiveness and School Improvement, 8(2), 198-218.
  • Midthassel, U.V., Bru, E., & Idsöe, T. (2000). “The Principals’ Role in Promoting School Development Activity in Norwegian Compulsory Schools”. School Leadership & Man- agement, 20(2), 247–260.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2007). Planlı Okul Gelişim Modeli “Okulda Stratejik Yönetim”. Ankara. 21.07.2009 tarihinde http:�� earged.meb.gov.tr�earged�dokumanlar�okul_gelisim_modeli.pdf adresinden ulaşılmıştır. Mintrop, H., & MacLellan, A. (2002). “School Improvement Plans in Elementary and Middle Schools on Probation”. Elementary School Journal, 102(4), 275 -300.
  • Reeves, J. (2000). “Tracking the Links Between Pupil Attainment and Development Plan- ning”. School Leadership and Management, 20(3), 315–332.
  • Saban, A. (2006). Okul Teknolojisi Planlaması: İlköğretim Okulları İçin Uygulamalı Bir Model Önerisi ve Öğretmen Yetiştirme Sistemi Açısından Sonuçları. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Scheilke, C.TH. (2003). “Quality Teaching and School Development: Experiences with Religiously Affiliated Schools”. International Journal of Education and Religion, 4(1), 41-62.
  • Southworth, G. (1993). “School Leadership and School Development: Reflections from Research”. School Organisation, 13(1), 73-87.
  • Şahin, İ. (2006). İlköğretim Müfredat Laboratuvar Okullarının Okul Geliştirme Süreci Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tınkılıç, C. (2006). İlköğretim Okullarında Yürütülen Okul Geliştirme Çalışmalarının Karşılaştırmalı Analizi (Ankara ve Stuttgart Şehirleri Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wrigley, T. (2008). “School Improvement in a Neo-liberal World”. Journal of Educa- tional Administration and History, 40(2), 129-148.
  • 07.2009 tarihinde http:��
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Balkar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Balkar, B. (2010). Okul Gelişim Planı ve Etkililiğinin Sağlanması Hakkında Öğretmen Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 165-181.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.