BibTex RIS Kaynak Göster

Damien Hirst’ün Sanat Pazarı

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 3, 159 - 170, 26.04.2013

Öz

Neo-liberal ekonomilerde, büyük kârlar artık sanayide değil, hizmet, bilgi – işlem
ve finans sektörlerinde elde edilmeye başlandı. Küreselleşme faktörünün egemenliğini
arttırdığı 1980’lerde bankaların ve koleksiyonerlerin bu sektöre yatırım amaçlı bakması,
sanat ürününün meta olarak boyut kazanmasını güçlendirdi. Yatırım etkisinin açık-
ça görüldüğü süreç, sanat piyasasında tüccar kimliğinin altını çizen kişiliklerin ilginç
biçimde ön plana çıkmasına yardımcı oldu. Sponsorlar aracılığıyla aurasını oluşturan
Damien Hirst, sanatın parayla buluştuğu yeri iyi tespit eden sanatçı tüccarlardan biri
olmayı oynadığı yatırım oyunuyla başarmıştır. Ancak Hirst’ün Sanat marketinde riskli
dalgalanmalara neden olması sanat eserinin gerçek değeri konusunda bir çelişkiyi de
öne çıkarır.

Kaynakça

  • Bahtin, M. (2009). Sanat ve Sorumluluk. (Çev. Cem Soydemir) İstanbul:Ayrıntı Yayın- ları
  • Bilig, M. (2002). Banal Milliyetçilik. (Çev. Cem Şiskolar). İstanbul: Gelenek Yayıncılık,
  • Debord, G. (2005). Gösteri Toplumu. (Çev. Ayşe Ekmekçi, OkşanTaşkent). İstanbul: Ay- rıntı Yayınları,
  • Dorment, R. (2007). For the Love of Art and Money. Daily Telegraph (www.telegraph. co.uk/art/Forthe-love-of-art-and-money.html) . (Erişim Tarihi: 10 Ocak 2011)
  • Foster, H. (2009). Gerçeğin Geri Dönüşü. (Çev. Esin Hoşsucu). İstanbul: Ayrıntı Yanları
  • Kuspit, D. (2006). Sanatın Sonu. (Çev.YaseminTezgiden). İstanbul: MetisYayınları.
  • Richard, B. ( 2008). 200 unsold Damien Hirst Works looking for an owner at Sotheby’s. TheSundayTimes.(http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_ entertainment/visual_arts/article4596925.ece). ( Erişim Tarihi: 8 Ocak 2011)
  • Stallabrass, J. (2009).Sanat A.Ş.Çağdaş Sanat ve Bienaller. (Çev. Esin Soğancılar). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Thorton, S.( 2010).Hands up for Hirst, The Economist. (Erişim Tarihi: 14 Ocak 2011) http://www.economist.com/node/1699081.
  • Wikipedia. Tezcatlipoc: Myhtical Stories. (http://en.wikipedia.org/wiki/Tezcatlipoca (Erişim Tarihi: 3 Mart 2011)
  • William, S. ( 2007 ). The Iceman Cometh.New York Times http://www.nytimes. com/2007/06/03/magazine/03Style-skull-t.html. (Erişim Tarihi: 5 Ocak 2011)
Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 3, 159 - 170, 26.04.2013

Öz

Kaynakça

  • Bahtin, M. (2009). Sanat ve Sorumluluk. (Çev. Cem Soydemir) İstanbul:Ayrıntı Yayın- ları
  • Bilig, M. (2002). Banal Milliyetçilik. (Çev. Cem Şiskolar). İstanbul: Gelenek Yayıncılık,
  • Debord, G. (2005). Gösteri Toplumu. (Çev. Ayşe Ekmekçi, OkşanTaşkent). İstanbul: Ay- rıntı Yayınları,
  • Dorment, R. (2007). For the Love of Art and Money. Daily Telegraph (www.telegraph. co.uk/art/Forthe-love-of-art-and-money.html) . (Erişim Tarihi: 10 Ocak 2011)
  • Foster, H. (2009). Gerçeğin Geri Dönüşü. (Çev. Esin Hoşsucu). İstanbul: Ayrıntı Yanları
  • Kuspit, D. (2006). Sanatın Sonu. (Çev.YaseminTezgiden). İstanbul: MetisYayınları.
  • Richard, B. ( 2008). 200 unsold Damien Hirst Works looking for an owner at Sotheby’s. TheSundayTimes.(http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_ entertainment/visual_arts/article4596925.ece). ( Erişim Tarihi: 8 Ocak 2011)
  • Stallabrass, J. (2009).Sanat A.Ş.Çağdaş Sanat ve Bienaller. (Çev. Esin Soğancılar). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Thorton, S.( 2010).Hands up for Hirst, The Economist. (Erişim Tarihi: 14 Ocak 2011) http://www.economist.com/node/1699081.
  • Wikipedia. Tezcatlipoc: Myhtical Stories. (http://en.wikipedia.org/wiki/Tezcatlipoca (Erişim Tarihi: 3 Mart 2011)
  • William, S. ( 2007 ). The Iceman Cometh.New York Times http://www.nytimes. com/2007/06/03/magazine/03Style-skull-t.html. (Erişim Tarihi: 5 Ocak 2011)
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yüksel, M. (2013). Damien Hirst’ün Sanat Pazarı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3), 159-170.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.