Kurumsal sosyal sorumluluk, bir işletmenin paydaşlarına karşı olan ekonomik, yasal,
ahlaki ve gönüllü sorumluluklarını yerine getirmesidir. Finansal performansı olumlu yönde
etkilemesi ve paydaş tatminini artırması, konuyu işletmeler açısından önemli kılmıştır. Bu
kapsamda, yapılan çalışmanın temel amacı, işletmeler açısından oldukça kritik olan bu konuyu
teorik açıdan inceleyerek, konunun Kayseri İli Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren
işletmeler tarafından nasıl algılandığını tespit etmektir. Çalışmada, örnek kapsamında yer
alan işletmelerin öncelikle hangi amaçla (ekonomik, etik, yasal, gönüllü) sosyal sorumluluk
faaliyetlerini gerçekleştirdikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre,
yöneticiler kendi işletmelerinde kurumsal sosyal sorumluluğun dört boyutu itibariyle gerçekleştiğini
düşünmektedirler. Bu boyutlardan en yüksek ortalamaya sahip olan, yasal sorumluluktur.
Çalışmanın, Türkiye’nin önemli sanayi şehirlerinden biri olan Kayseri’deki firmaların
konuya ilişkin farkındalıklarını ve konunun hangi boyutunu önemsediklerini ortaya koyarak
ilerde yapılacak çalışmalar için temel oluşturacağı düşünülmektedir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yasal Sorumluluk Ekonomik Sorumluluk Etik Sorumluluk Gönüllü Sorumluluk
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 3 |