Perakendecilik nihai tüketicinin istek ve ihtiyaçlarının tatminine yönelik olarak
pazarlama çabalarının, dağıtımın bir aracı olan mal ve hizmetlerin satışına dayalı olarak
gerçekleştirilmesidir. Mal ve hizmet satışının gerçekleştiği perakendeci türünden biri de
alışveriş merkezleridir. Alışveriş merkezleri tüketicilere pek çok mağaza ve ürün çeşidini
bünyesinde bulundurarak hizmet veren merkezlerdir.
Bu çalışma kapsamında alışveriş merkezlerine artan talep göz önünde bulundurularak,
bu merkezlerdeki etkin perakendeci karmasının nasıl olması gerektiği araştırılmıştır.
Son aşamada ise tüketicilerin perakendeci karasına yönelik beklentilerini ölçmek
amacıyla anket uygulaması sonucu elde edilen veriler istatistikî analizlerle yorumlanmış,
alışveriş merkezlerinin etkin bir perakendeci karmasına sahip olmaları adına önerilerde
bulunulmuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 3 |