This study aims to search out Turkish university students’ perceptions on the concept of Japanese by the help of metaphors. The study group of the research consists of the students of Namık Kemal University in Turkey. In this research, the statement “Japanese is like …, because …” is addressed to the students and they are asked for drawing a metaphoric analogy to the concept of Japanese. This study, in which a qualitative research is carried out, is for determining the students’ approach to Japanese and for finding out the reasons of such approaches. As a result, it is seen that 135 students forming the study group express Japanese with 73 metaphors.
Bu çalışma, Türk üniversite öğrencilerinin Japonca kavramına ilişkin sahip oldukları
algıların, metaforlar yardımıyla ortaya çıkarılmasını amaçlamıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu, Türkiye’deki Namık Kemal Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır.
Bu araştırmada öğrencilere “Japonca …gibidir, çünkü…” ifadesi yöneltilmiş, Japonca
kavramına metaforik bir benzetme yapmaları istenmiştir. Nitel bir araştırmanın yürü-
tüldüğü bu çalışma, öğrencilerin Japonca hakkındaki yaklaşımları ve bunun sebeplerini
bulmaya yönelik gerçekleşmiştir. Araştırma sonucunda çalışma grubunu oluşturan 135
öğrencinin Japoncayı, oluşturdukları toplam 73 metaforla ifade ettikleri görülmüştür.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 18 Issue: 2 |