Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Profesyonel Müzik Ağitimi Alan Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 1, 187 - 196, 20.03.2017

Öz

Yapılan bu araştırmanın temel amacı, farklı üniversitelerde profesyonel
müzik eğitimi alan 4. sınıf lisans öğrencilerinin aldıkları eğitimin, onların
“Benlik saygısı” düzeylerinde fark yaratıp yaratmadığını ortaya koymaktır. Bu
çerçevede her iki üniversitede müzik eğitimi alan öğrencilerin, “Benlik
saygısı” düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma
örneklemini, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi GSEB Müzik Eğitimi
Anabilim Dalı ve İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı‟nda lisans öğrenimi
görmekte olan toplam 50 öğrenci (n=30 Müzik, n=20 Konservatuar)
oluşturmuştur.  Çalışma grubunun benlik
saygısı düzeyleri 1965 yılında Rosenberg tarafından geliştirilen Benlik Saygısı
Ölçeği (RBSÖ) kullanılarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler sonucunda,
öğrencilerin RBS düzeyleri ile bazı değişkenler arasında istatistiksel olarak
anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır (p<.05).

Kaynakça

  • Andrew, S. ve Vialle, W. (1998). “Nursing Students Self Efficacy, Self Regulated Learning and Academic Performance in Science”, Nursing Times, 76: 427-435.
  • Bandura, A. (1982). “Self-efficacy Mechanism in Human Agency”, American Psychologist, 37 (2):122-147.
  • Burns. R B (1982). Self-concept Development and Education, Rineharo and Winslon, New York Holt.
  • Coopersmith, S (1967). The Antecedents of Self-esteem,. W H Freeman and Company, San Francisco.
  • Çuhadaroğlu F (1986) Adolesanlarda Benlik Saygısı, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • Demirtaş, A. ve Dönmez, A. (2006). “Yakın İlişkilerde Kıskançlık: Bireysel, İlişkisel ve Durumsal Değişkenler”, Türk Psikiyatri Dergisi, 17(3): 181191.
  • Erman, K., Şahan, A. ve Can, S. (2008). Sporcu Bayan ve Erkeklerin Benlik Saygısı Düzeylerinin Karşılaştırılması, http://www.bilalcoban.com/index.php?id=dokuman&islem=oku&yer=2 &kat=14&no=97, Erişim tarihi: 21.02.2008
  • Göde, O., Savi F. ve Savi, S. (1998). “Eğitimin Bütünlüğü İçinde Sporun Duygusal İstimara Uğrayan Ergenlerin Benlik Kavramlarına Etkisi”, II. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Güngör A (1989). Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerini Etkileyen Etmenler, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi: Ankara.
  • Kahriman, İ. (2005). “Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Atılganlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9(1).
  • Kaner, S. (1995). “Görme ve Ortopedik Engelli ve Engelli Olmayan Ergenlerin Benlik Saygılarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi”, Özel Eğitim Dergisi, 2 (I): 11 – 18
  • Kaplan. HB. (1975). Selfattitudes and Deviant Behavior. California Goodyear Publishing Company
  • Otrar, M. (2006). Öğrenme Stilleri ile Yetenekler, Akademik Başarı ve ÖSS Başarısı Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul.
  • Rosenberg, M. (1965) Society and Adolescent Self-image, Princeton University Pres, New Jersey.
  • Schwarzer, R. ve Fuchs, R. (1995). Changing Risk Behaviors and Adopting Health Behaviors: The Role of Self-Efficacy Beliefs, A Bandura (ed), Self-Efficacy in Changing Societies, Cambridge University Pres, s.259288. New York.
  • Sherer, M., Maddux, J., Mercandante, B., PrenticeDunn, S., Jacobs, B. ve Rogers, R. (1982). “The Self-Efficacy Scale: Construction and Validation”, Psychol Rep., 51: 663-671.
  • Tuğrul C (1994) “Alkoliklerin Çocuklarının Aile Ortamlarındaki Stres Kaynakları, Etkileri ve Stresle Başa Çıkma Yolları”, Türk Psikoloji Dergisi, 9: 57-73.
  • Yılmaz, S. ve Ekinci, M. (2001) “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyi Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, 4(2).
  • Yörükoğlu, A. (1986). Gençlik Çağı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Sosyal ve Felsefi Eserler Dizisi. No: 26: Ankara.
Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 1, 187 - 196, 20.03.2017

Öz

Kaynakça

  • Andrew, S. ve Vialle, W. (1998). “Nursing Students Self Efficacy, Self Regulated Learning and Academic Performance in Science”, Nursing Times, 76: 427-435.
  • Bandura, A. (1982). “Self-efficacy Mechanism in Human Agency”, American Psychologist, 37 (2):122-147.
  • Burns. R B (1982). Self-concept Development and Education, Rineharo and Winslon, New York Holt.
  • Coopersmith, S (1967). The Antecedents of Self-esteem,. W H Freeman and Company, San Francisco.
  • Çuhadaroğlu F (1986) Adolesanlarda Benlik Saygısı, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.
  • Demirtaş, A. ve Dönmez, A. (2006). “Yakın İlişkilerde Kıskançlık: Bireysel, İlişkisel ve Durumsal Değişkenler”, Türk Psikiyatri Dergisi, 17(3): 181191.
  • Erman, K., Şahan, A. ve Can, S. (2008). Sporcu Bayan ve Erkeklerin Benlik Saygısı Düzeylerinin Karşılaştırılması, http://www.bilalcoban.com/index.php?id=dokuman&islem=oku&yer=2 &kat=14&no=97, Erişim tarihi: 21.02.2008
  • Göde, O., Savi F. ve Savi, S. (1998). “Eğitimin Bütünlüğü İçinde Sporun Duygusal İstimara Uğrayan Ergenlerin Benlik Kavramlarına Etkisi”, II. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Güngör A (1989). Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerini Etkileyen Etmenler, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi: Ankara.
  • Kahriman, İ. (2005). “Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Atılganlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9(1).
  • Kaner, S. (1995). “Görme ve Ortopedik Engelli ve Engelli Olmayan Ergenlerin Benlik Saygılarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi”, Özel Eğitim Dergisi, 2 (I): 11 – 18
  • Kaplan. HB. (1975). Selfattitudes and Deviant Behavior. California Goodyear Publishing Company
  • Otrar, M. (2006). Öğrenme Stilleri ile Yetenekler, Akademik Başarı ve ÖSS Başarısı Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul.
  • Rosenberg, M. (1965) Society and Adolescent Self-image, Princeton University Pres, New Jersey.
  • Schwarzer, R. ve Fuchs, R. (1995). Changing Risk Behaviors and Adopting Health Behaviors: The Role of Self-Efficacy Beliefs, A Bandura (ed), Self-Efficacy in Changing Societies, Cambridge University Pres, s.259288. New York.
  • Sherer, M., Maddux, J., Mercandante, B., PrenticeDunn, S., Jacobs, B. ve Rogers, R. (1982). “The Self-Efficacy Scale: Construction and Validation”, Psychol Rep., 51: 663-671.
  • Tuğrul C (1994) “Alkoliklerin Çocuklarının Aile Ortamlarındaki Stres Kaynakları, Etkileri ve Stresle Başa Çıkma Yolları”, Türk Psikoloji Dergisi, 9: 57-73.
  • Yılmaz, S. ve Ekinci, M. (2001) “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyi Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, 4(2).
  • Yörükoğlu, A. (1986). Gençlik Çağı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Sosyal ve Felsefi Eserler Dizisi. No: 26: Ankara.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Otacıoğlu Bu kişi benim 0000-0003-4520-4421

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Otacıoğlu, S. (2017). Profesyonel Müzik Ağitimi Alan Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeylerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 187-196.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.