Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 905 - 915, 25.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Ajani, O.A. (2012). “Aso Ebi : The Dynamics of Fashion and Cultural Commodification in Nigeria”. The Journal of Pan African Studies, 5 (6), 110 Aydınoğlu, N. (2015). “Kadın ve Dil”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 217
  • Bacic R. Sanfeliu A. (2008). A Conversation About Arpilleras And Quilts As Artistic And Emotional Self Expression By Women In Troubled Times, With A Focus On The Arpillera Known As Yesterday And Today By The Peruvian Women’s Group, Kuyanakuy , Escola de Cultura de Pau :Arts and Peace, 2 http://escolapau.uab.es/img/programas/musica/07musica017i.pdf
  • Bavelas, J. B. (1983). "Situations That Lead to Disqualification". Human Communication Research, 9 (2), 130-145
  • Beck, R. M. (2001). “Ambiguous Signs: The Role Of The Kanga As A Medium Of Communication, Shawili Forum), VIII (AAP 68), 157
  • Brokaw, G. (2010). “A History of the Khipu”. Cambridge: Cambridge University Press, 2
  • Cousens, S. (1987). “Second Sight: Further Investigation into the Construction of Ecclesiastical Embroideries and Tapestries”. The Conservation of Tapestries and Embroideries: Proceedings of Meetings at the Institut Royal du Patrimoine Artistique, (ss. 49,51) içinde. Marina del Rey, CA: Getty Conservation Institute
  • Demirci, M.S. (2016). Elvan Yazmaları Diyarı Tokat, Tokat: Tokat Belediyesi Kültür Yayınları, 54
  • Gordon, B. (2011). Textiles: The Whole Story, London: Thames & Hudson, 203- 233
  • Gönenç, E.Ö. (2007). “İletişimin Tarihsel Süreci”. İletişim Fakültesi Dergisi, (28),88
  • Gümüş D. & Uray G. (2018). Oya El Sanati Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research. 11 (55).
  • Honarvar M.G., Latifi M. (2016) : Overview Of Wearable Electronics And Smart Textiles, The Journal of The Textile Institute, 108 (4), s.15
  • Hug, S. A. (2010). “Desdemona’s Handkerchief: Its Symbolic Significance”. Bangladesh Journals Online, 159
  • Kent, B. (2009) , Flag Signalling at the Sea, The XIX International Congress of Vexillology , York 23-27 July 2001 (pp. 187-192). London, GB: The Flag Institute. Link http://www.flaginstitute.org/pdfs/Barrie%20Kent.pdf
  • Leventon, M. (2006). Artwear Fashion and Anti-Fashion, London: Thames & Hudson, 146
  • Marmo, J. (2010). “The American Flag and the Body: How the Flag and the Body Create an American Meaning”. Kaleidoscope: A Graduate Journal of Qualitative Communication Research, 9 (4), 45-58
  • Maurer Foundation (2012), Breast Cancer and the History of the Pink Ribbon. https://www.maurerfoundation.org/breast-cancer-and-the-history-of-the-pink-ribbon/
  • Moon Ryan, M. (2010). “Kanga: A Culturally Embedded Swahili Textile”. Center for African Studies Research Report. Florida: Florida University, 60
  • Ogbechie, R., Anetor, F.O. (2015). “ The Ethics of Aso Ebi Culture In Nigeria”. Journal of Culture, Society and Development, An International Peer-reviewed Journal, 27 (8)
  • Onuk, Taciser (1983). “İğne Oyaları (İçel-Namrun)”. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 3. Ulusal El Sanatları Sempozyum Bildirileri. İzmir
  • Saez-Rodríguez, A. (2012). An Ethnomathematics Exercise for Analyzing a Khipu Sample from Pachacamac (Perú). Revista Latinoamericana de Etnomatemática, 5(1), 63
  • Tok, M. ve Tüzel, S. (2013). “Türkçe öğretiminde metin antolojisi”. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 89
  • Tuna, S. T. (2006). Türk Dünyasındaki Düğünlerde Koltuklama ve Kırmızı Kuşak Bağlama Geleneği. Ahmet Yesevi Üniversitesi Bilig Dergisi, Yaz / 2006 (38), 154
  • Yalçınkaya, T. & Erkaplan E. (2008). Yozgat İli Tığ Oyalarından Örnekler. Gazi Üniversitesi I. Ulusal El Sanatları Sempozyum Bildirileri, Ankara. Yetmen, G. (2017). “Giyilebilir Teknoloji”. Ulakbilge. 5 (9), 277-27

Bir İletişim Aracı Olarak “Tekstiller”

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 905 - 915, 25.06.2018

Öz

Lifler, tarihteki
yolcukları boyunca çok geniş kullanım alanlarına sahip olmuştur. Tekstil
dokumalarından, sanat objelerine ve hatta günümüzde fiber optik kablolara kadar
hayatımıza entegre olmuş durumdadır. Liflerin iletişimsel yönü de tarih boyunca
kendini göstermiş, insanların dokudukları tekstiller ile ya da yarattıkları
nesneler ile iletişimsel bir fonksiyon da kazanmıştır. Geleneksel ya da
teknolojik giysiler, tekstil aksesuarları, tekstilden yapılmış nesneler;
teknolojik özellikleri, kodlanmış mesajları, renkleri, süslemeleri, kullanım
alanları gibi özellikleri ile bir ifade biçimi oluşturmuştur. Liflerin tekstillere
dönüştürülmesi ve iletişimini inceleyen bu çalışma, tekstillerin farklı
biçemler ile sözel olmayan bir iletişim aracına dönüşmesinin örneklerini
incelemeyi amaçlamıştır

Kaynakça

  • Ajani, O.A. (2012). “Aso Ebi : The Dynamics of Fashion and Cultural Commodification in Nigeria”. The Journal of Pan African Studies, 5 (6), 110 Aydınoğlu, N. (2015). “Kadın ve Dil”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 217
  • Bacic R. Sanfeliu A. (2008). A Conversation About Arpilleras And Quilts As Artistic And Emotional Self Expression By Women In Troubled Times, With A Focus On The Arpillera Known As Yesterday And Today By The Peruvian Women’s Group, Kuyanakuy , Escola de Cultura de Pau :Arts and Peace, 2 http://escolapau.uab.es/img/programas/musica/07musica017i.pdf
  • Bavelas, J. B. (1983). "Situations That Lead to Disqualification". Human Communication Research, 9 (2), 130-145
  • Beck, R. M. (2001). “Ambiguous Signs: The Role Of The Kanga As A Medium Of Communication, Shawili Forum), VIII (AAP 68), 157
  • Brokaw, G. (2010). “A History of the Khipu”. Cambridge: Cambridge University Press, 2
  • Cousens, S. (1987). “Second Sight: Further Investigation into the Construction of Ecclesiastical Embroideries and Tapestries”. The Conservation of Tapestries and Embroideries: Proceedings of Meetings at the Institut Royal du Patrimoine Artistique, (ss. 49,51) içinde. Marina del Rey, CA: Getty Conservation Institute
  • Demirci, M.S. (2016). Elvan Yazmaları Diyarı Tokat, Tokat: Tokat Belediyesi Kültür Yayınları, 54
  • Gordon, B. (2011). Textiles: The Whole Story, London: Thames & Hudson, 203- 233
  • Gönenç, E.Ö. (2007). “İletişimin Tarihsel Süreci”. İletişim Fakültesi Dergisi, (28),88
  • Gümüş D. & Uray G. (2018). Oya El Sanati Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research. 11 (55).
  • Honarvar M.G., Latifi M. (2016) : Overview Of Wearable Electronics And Smart Textiles, The Journal of The Textile Institute, 108 (4), s.15
  • Hug, S. A. (2010). “Desdemona’s Handkerchief: Its Symbolic Significance”. Bangladesh Journals Online, 159
  • Kent, B. (2009) , Flag Signalling at the Sea, The XIX International Congress of Vexillology , York 23-27 July 2001 (pp. 187-192). London, GB: The Flag Institute. Link http://www.flaginstitute.org/pdfs/Barrie%20Kent.pdf
  • Leventon, M. (2006). Artwear Fashion and Anti-Fashion, London: Thames & Hudson, 146
  • Marmo, J. (2010). “The American Flag and the Body: How the Flag and the Body Create an American Meaning”. Kaleidoscope: A Graduate Journal of Qualitative Communication Research, 9 (4), 45-58
  • Maurer Foundation (2012), Breast Cancer and the History of the Pink Ribbon. https://www.maurerfoundation.org/breast-cancer-and-the-history-of-the-pink-ribbon/
  • Moon Ryan, M. (2010). “Kanga: A Culturally Embedded Swahili Textile”. Center for African Studies Research Report. Florida: Florida University, 60
  • Ogbechie, R., Anetor, F.O. (2015). “ The Ethics of Aso Ebi Culture In Nigeria”. Journal of Culture, Society and Development, An International Peer-reviewed Journal, 27 (8)
  • Onuk, Taciser (1983). “İğne Oyaları (İçel-Namrun)”. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 3. Ulusal El Sanatları Sempozyum Bildirileri. İzmir
  • Saez-Rodríguez, A. (2012). An Ethnomathematics Exercise for Analyzing a Khipu Sample from Pachacamac (Perú). Revista Latinoamericana de Etnomatemática, 5(1), 63
  • Tok, M. ve Tüzel, S. (2013). “Türkçe öğretiminde metin antolojisi”. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 89
  • Tuna, S. T. (2006). Türk Dünyasındaki Düğünlerde Koltuklama ve Kırmızı Kuşak Bağlama Geleneği. Ahmet Yesevi Üniversitesi Bilig Dergisi, Yaz / 2006 (38), 154
  • Yalçınkaya, T. & Erkaplan E. (2008). Yozgat İli Tığ Oyalarından Örnekler. Gazi Üniversitesi I. Ulusal El Sanatları Sempozyum Bildirileri, Ankara. Yetmen, G. (2017). “Giyilebilir Teknoloji”. Ulakbilge. 5 (9), 277-27
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemal Meydan 0000-0002-6185-0151

Gözde Yıldız Bu kişi benim 0000-0003-3268-6302

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Meydan, C., & Yıldız, G. (2018). Bir İletişim Aracı Olarak “Tekstiller”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 905-915.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.