Zaman yönetimi
ve zamanı etkin kullanma kavramları, günümüzde bireyler için oldukça önemli
kavramlar arasında yer almaktadır. Bu iki kavram, kişilerin sadece okul veya
çalışma hayatı bakımından değil, aynı zamanda tüm yaşamları için çok önemlidir.
Bireyler, genellikle zamanlarını etkin kullandığını ve şahsi zaman
yönetimlerini iyi yaptığını düşünmektedir, ancak bu iki kavramı ideali ile
gerçekleştirmek o kadar kolay bir iş değildir ve başarılmasında birçok faktör
etkilidir. Özellikle üniversitelerde okuyan öğrencilerin çalışma hayatına
atılmadan önce okul sıralarında zamanı etkin kullanmayı ve zaman yönetimini
öğrenmek zorundadır. Çünkü okul sıralarında bu konuları alışkanlık haline
getirmeleri, onların iş yaşamında daha başarılı olmalarını sağlar. Bu kapsamda
yapılan çalışmanın amacı, Atatürk Üniversitesinde okuyan öğrencilerinin genel
olarak zaman kullanımından memnuniyet üzerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Araştırmada kullanılan veriler,
anket yöntemine dayalı olarak elde edilmiştir. Geliştirilmiş anket geçerlilik
testine tabi tutulmuş ve anketin Cronbach Alpha (α) katsayısı, 0,749 olarak hesaplanmıştır. Çalışmada kurulan
matematiksel modelin kurulmasında ise sıralı lojistik regresyon modeli
kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda; Atatürk Üniversitesinde okuyan öğrencilerin
genel olarak zaman kullanımından memnuniyet üzerinde etkili faktörlerin kişinin
aylık geliri, yaşanılan yer temizliği, uyanıkken yatakta kalma zamanı,
kütüphane, spor aktiviteleri, sosyal ortada internet, gece eğlenceleri, tatilde kültürel etkinlik, tatilde aile ile
zaman geçirme, tatilde arkadaş ile zaman geçirme değişkenlerinin olduğu tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 2 |