Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Heykel Sanatına Disiplinler Arası Bir Yaklaşım

Yıl 2020, Cilt: 24 Sayı: 4, 1905 - 1919, 31.12.2020

Öz

Modernist içgüdüyle, her alan kendine özgü sınırları keşfe çıkarak pür (saf) hale gelmeye çalışmış; ancak, tahminlerin aksine, farklı alan ve türler her zaman birbirlerine müdahale etmiş; zamanla saf değil, çoğulcu (disiplinler arası) bir sanat algısı ortaya çıkmıştır. Özellikle modernizm sonrası heykel ve resim sanatı birbirlerinden beslenerek, kendilerine ait olmayan özellikleri sergilemeye başlamışlardır. Bu yaklaşım süreç içerisinde hem pratik hem de kavramsal açıdan disiplinlerin zenginleşmesine katkıda bulunmuştur. Bu nedenle makalede, muğlâk alanın etrafında konuşlanan sanatçı üretimleri, kavramsal konstrüksiyonda ele alınarak, söz konusu disiplinlere katkıları irdelenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Antmen, A. (2010). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. (Üçüncü Baskı). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Aureli, P. V. (2016). Az Yeterlidir Mimarlık ve Asketizm Üzerine. (Çev. B. Bilir). (İkinci Baskı). İstanbul: Lemis Yayın.
  • Bostancı, M. (2017). Bubi’yi Yok Etmeye Çalışıyorum. İstanbul Art News.
  • Bozdağ, L. (2015). Bubi. İzmir: Alternatif Matbaacılık.
  • Büyükataman, G. (2013). Form-Mekân-Zaman Türk Heykel Sanatının Yüz Yılından Bir Kesit. Karma Heykel Sergisi Kataloğu. İstanbul: Orkide Matbaacılık.
  • Cage, J. (2011). Robert Rauschenberg, Ressam ve Eseri Üzerine. Harrison, C. ve Wood, P. (Editörler). Sanat ve Kuram: 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi. (Çev. S. Gürses) (Birinci Baskı). İstanbul: Küre Yayınları, 777-780. (Eserin orijinali 1961 yılında yayımlanmıştır).
  • Çevik, N. Disiplinler Arası Etkileşimler Kapsamında Alternatif Malzemeler ve Seramik Baskı Resim Yakınlaşmaları Üzerine Bireysel Uygulamalar, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, (22), (2018a): 111-132.
  • Çevik, N. Çağdaş Sanatlarda Mekânsal Sınırları-Sınırlılıkları Aşan Kurgusal Düzenlemeler, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (6), (78), (2018b): 49-60.
  • Danto, A. C. (2010). Sanatın Sonundan Sonra. (Çev. Z. Demirsü) (Birinci Baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Danto, A. C. (2014). Sanat Nedir?,(Çev. Zeynep Baransel) (Birinci Baskı). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Farthing, S. ve Cork, R. (2014). Sanatın Tüm Öyküsü. (Çev. G. Aldoğan ve F. C. Çulcu) (İkinci Baskı). Hayalperest: Yayınevi
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. (Çev. S. A. Eskier ve G. E. Yılmaz) (Birinci Baskı). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • Görünür, L. (2008). Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi. (Cilt:1) (Birinci Baskı). İstanbul: Yem Yayınları.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Döndü Tülay Özkul 0000-0003-2789-5396

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özkul, D. T. (2020). Heykel Sanatına Disiplinler Arası Bir Yaklaşım. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(4), 1905-1919.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.