Günümüz dünyası, gelişen teknolojiler ile hızlı bir değişim sürecine girmiştir. Bu süreç hayatın her alanında etkisini fazlaca göstermekte ve toplumun hemen hemen her kesimine hitap etmektedir. Pazarlama türlerinden olan yeşil pazarlama da bu alanda kendi değerini ön plana çıkarmakta olup, bu süreçte hızla gelişmektedir. Yeşil ürünler, özellikle insan ve hayvan sağlığını tehlikeye atmamak, çevreye zarar vermemek, enerji kaybını önlemek gibi maddeleri amaç edinmiştir. Tüketiciler de çevrenin ve doğal kaynakların korunması adına bilinçli bir şekilde ürün tüketmek durumundadır. Bu araştırmada yeşil ürünleri satın almada duyarlı olma, iktisatçı olma, sorumlu olma ve ambalaja ilişkin tutumun çevreye karşı tutum üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma kapsamında Atatürk Üniversitesi’nde eğitim gören öğrencilere yönelik anket yapılarak veri toplanmıştır. Anket sonucunda 396 katılımcıdan analize uygun veri toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, tanımlayıcı ve sıklık analizi, aritmetik ortalama ve standart sapma, güvenilirlik analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çevreye karşı tutum üzerinde yeşil ürünleri satın almada duyarlı olma, iktisatçı olma ve ambalaja ilişkin tutumun olumlu yönde etkisi bulunurken; yeşil ürünleri satın almada sorumlu olmanın etkisi bulunamamıştır.
Today's world has entered a period of rapid change with the developing technologies. This process has a great impact on all areas of life and appeals to almost every segment of the society. Green marketing, which is one of the marketing types, also puts its own value in the foreground in this field, and it is developing rapidly in this process. Green products aim at materials such as not endangering human and animal health, not harming the environment, and preventing energy loss. Consumers have to consume products consciously in order to protect the environment and natural resources. In this study, the effects of being sensitive in purchasing green products, being economist, being responsible and attitude towards packaging on attitude towards the environment were examined. Within the scope of the research, data was collected by making a questionnaire for the students studying at Atatürk University. As a result of the questionnaire, appropriate data were collected from 396 participants for analysis. The data obtained were analyzed in the SPSS program. Descriptive and frequency analysis, arithmetic mean and standard deviation, reliability analysis and multiple regression analysis were used to analyze the data. As a result of the research, while being sensitive to purchasing green products, being an economist and attitude towards packaging had a positive effect on attitude towards the environment; The effect of being responsible for purchasing green products was not found.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 25 Issue: 1 |