1990'h yıllara kadar, iletişim kopukluğu yaşadığımız Orta Asya Türk topluluklarında, Sovyet baskısına ragmen din öğrenimi süregelmiştir. Buna paralelolarak, dini eserler de yazılmıştır. Bu eserleri yazanlardan biri de Şerafeddin Kervaoi'dir. 1905-1985 yılları arasında Kırgızistan'da yaşayan yazar, Tarih, Edebiyat, Kellim, Akliid, Hadis, Fıkıh ve AhIlik alanlarında eserler vermiştir. Hadisle ilgili eserinin adı, "et-Ta'limu'I-Kalem Umeni'ııezı lem Ya'lem"dir. Eser, hadis literatüIil içinde, "Belirli sayıda hadisleri toplayan eserler" kategorisine girmektedir. içerisinde, 316 tane hadis bulunmaktadır. Hadislerinin büyük çoğunluğu sahih ve hasendir. Eser, kendi kategorisinde orijinalolmamasına rağmen, o dönem ve coğrafYa için önemli bir boşluğu doldurur niteliktedir.
ABSTRACT
In our last century, until 1990s, the religious education continued in The Middle Asian Turkish Communities despite the restraints of the Soviet Union. Thus, Works oftheology can also be found in these communities. One of the writers is Siıarafaddin Karvan1. The author, who lived between 1905 and 1985 in Kırgızistan, produced Works in the fields of History, Literature, Kelfun, AkB.id, Hadith, Fıkıh and Ethics. His work on the study of Hadith is called "at-Ta'limu'I-Kalem Limen alleli Lam Ya'lem".
.This work is accepted under the category of "The Works That Collect Certain Number of Hadith" and carries 316 hadiths in itself. Most of his hadiths are "sahih" and "hasene". Although his work is not an orijinalone in the field, it fulfills the cosiderable place in terms ofhis era and geopraphical strategy.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 9 Sayı: 20 |