BibTex RIS Kaynak Göster

MESNEVİLERDE ÖYKÜLEME ÖZELLİKLERİ VE ÜSLUP

Yıl 2004, Cilt: 11 Sayı: 24, - , 25.02.2010

Öz

ÖZET

İkili aşk mesnevileri yapı itibariyle daha çok öyküleme metoduyla degerlendirilebilecek manzumelerdir. Çünkü, şiirsel özelliklerine nazaran hikaye etme özellikleri hakimdir. Modern eleştiri yöntemi olan öyküleme teknigi bütün yönleriyle bir mesneviye uygulanabilir ve elde edilen veriler klasik dönem okuyucusunun mesneviyi değerlendirme ölçülerine dair fikirler verir. Ayrıca vazgeçilmez bir değerlendirme ölçüsü de üsluptur. Şerhin hakim oldugu bir dönem okuyucusu da daha çok şairin üslup özellikleri üzerinde yogunlaşmıştır. Sistematize edilmemiş olsa bile kültürel seviye bakımından sıradan okuyucunun bile begenisini şekillendiren, üslOba dair kriterleri vardır. Sistematik şekilde tezkirelerde ortaya konan bu kriteri de gözardı etmeksizin bir mesnevi bütün yönleriyle degerlendirilebilir.

ABSTRACT
Double love mesnevis are verses which can be regarded more with narration method in terms of structure. Because, their narrating features are more dominant than poetry features. Narration technique which İs a modem critising method can be applied to amesnevi with its all aspects and findings give hints about the criteria to evaluate mesnevi. In addition, an inevitable evaiuation criteria is style. Areader who deals with the explanations of a period focuses more on the poets stylistic features. Although not systematized mesnevis have some criteria on style which form the interest of the most ordinary reader according to cultural level. Amesnevi can be evaluated in our respects without regarding this criteria which is reported in artieles systematically.

 

Yıl 2004, Cilt: 11 Sayı: 24, - , 25.02.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selami Ece Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 11 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Ece, S. (2010). MESNEVİLERDE ÖYKÜLEME ÖZELLİKLERİ VE ÜSLUP. Journal of Turkish Research Institute, 11(24).