ÖZET
Bu çalışma sekiı yıllık temel eğitim uygulamasının ülkemiı
açısından yeterli olup olmamasıyla ilgilidir.
Bu tUr çalı~maıar çağdaş, bilimsel bir eğitim sisteminin
oluşturulması maksadıyla eğitim değerlendirmeleri bakımından
gereklidir. Beş yıllık zorunlu temel eğitim sisteminden dünya
stand:ırtlarırıa uygun olarak sekiz yıllık temel eğitime geçi~,
oldukça önemli ve gerekli bir çalışma alanıdır. Fakat bu tür
çalışmalar mevı;ul eğilim sistemimizi çagdaş dünya uygulamalarına
ulaştırmak için yeterli midir? Bu sorunuıı cevabını :ır:ıyıp bulmak
zorunluluğundayı/.. Gelişmiş lilkelerin temel eğitiııı sistemlerindeki
uygulama siired ve zam:ııı sıııırlamaları ba~arııı olmamız için bu
konuda bizlere yol gösterici olabilir.
ABSTRACT
This study is about if the eight-year compulsory educatian in
our country is enough or not. il is very necessary for us to
evaluate the system to settle a modem scientific educating
system. The transformation of a five-year compulsory basic
educating system into an eight-year compulsory basic educating
system is a very necessary \lnd important variation according to
the studying approaches on the world standards. But are oıır
activities to develope the present education system to reach the
modern world'senough? We have to find out the answer of this
question. The durations and the time Iimits of advanced
countries' educat.ing systems can help us to be successful.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 11 Sayı: 26 |