Bu araştırmada Eğitim Fakültelerinin Türk Dili ve Edebiyatı
Eğitimi Bölümünde öğrenim görmekte olan öğrencilerin mezun
oldukları orta öğretim kurumlarının akademik başarılarına etkisi çeşitli
değişkenlere göre incelenmiştir. Bu araştırmanın evreni, Atatürk
Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Sosyal
Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Ana Bilim
Dalında 2005–2006 öğretim yılı içerisinde öğrenim gören
öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma örneklemi, bu evrenden seçkisiz
(randomly) olarak belirlenen toplam 184 kişiden oluşmuştur. Araştırma
verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen anket
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin, “TDE Bölümü
Öğrencilerinin Geldikleri Orta öğretim Alanlara Göre Dağılımı”,
“Dershaneye Giden ve Gitmeyen Öğrenciler.”, “Öğrencilerin
Geldikleri Orta öğretim Kurumlarının Teknolojik Durumu”, “Edebi
Yayınları Takip Eden Öğrencilerin Dağılımı” ve “Edebiyatçıları Takip
Eden Öğrencilerin Dağılımı” ile “Öğrencilerin ÖSS (Sözel) Puanları”
.gibi değişkenler incelenmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 14 Sayı: 33 |