BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ALAN ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI GRAFİĞİNDE MEZUN OLDUKLARI ORTA ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ

Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 33, 313 - 321, 28.02.2010

Öz

Bu araştırmada Eğitim Fakültelerinin Türk Dili ve Edebiyatı
Eğitimi Bölümünde öğrenim görmekte olan öğrencilerin mezun
oldukları orta öğretim kurumlarının akademik başarılarına etkisi çeşitli
değişkenlere göre incelenmiştir. Bu araştırmanın evreni, Atatürk
Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Sosyal
Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Ana Bilim
Dalında 2005–2006 öğretim yılı içerisinde öğrenim gören
öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma örneklemi, bu evrenden seçkisiz
(randomly) olarak belirlenen toplam 184 kişiden oluşmuştur. Araştırma
verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen anket
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin, “TDE Bölümü
Öğrencilerinin Geldikleri Orta öğretim Alanlara Göre Dağılımı”,
“Dershaneye Giden ve Gitmeyen Öğrenciler.”, “Öğrencilerin
Geldikleri Orta öğretim Kurumlarının Teknolojik Durumu”, “Edebi
Yayınları Takip Eden Öğrencilerin Dağılımı” ve “Edebiyatçıları Takip
Eden Öğrencilerin Dağılımı” ile “Öğrencilerin ÖSS (Sözel) Puanları”
.gibi değişkenler incelenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • ALVER, Bir ol. (2004), Güzel Sanatlar Eğitimi Alan Öğrencilerin Empatik Beceri ve Karar Verme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, Sayı: 2, s. 93-108
  • AYDIN, Ergin (1989), “Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Liselerde Amaca Hizmet Edebiliyor mu?”, Millî Eğitim Dergisi, Sayı 82, Ankara.
  • BLOOM, Benjamin (1979), İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: Dursun Ali Özçelik, MEB Yayınları, Ankara.
  • CEMİLOĞLU, İsmet (1990), “Orta öğretimdeki Türkçe-Edebiyat Dersleri ve Düşündürdükleri”, Millî Eğitim Dergisi, Sayı 104, Ankara.
  • CÜCELOĞLU, Doğan (1991), İnsan ve Davranışı, İstanbul..
  • ENGİNUN, İnci (1986), “Türk Dili ve Edebiyatı Ders Programlarının Uygulanmasında Görülen Aksaklıklar”, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri. Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • ERDOĞAN, İrfan (1988), SPSS Kullanım Örnekleriyle Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri. Ankara.
  • ERTÜRK, Selahattin (1998), Eğitimde Program Geliştirme, 10. bs, Meteksan matbaası, Ankara.
  • KAVCAR, Cahit (1982), “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Üzerine”, Millî Eğitim Dergisi, Sayı 59, Ankara.
  • _____________, (1988), “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, Sayı 1-2, Ankara.
  • MEB Tebliğler Dergisi : 2098, 2362, 2363, 2370, 2375, 2381, 2393.
  • ÖZÇELİK, Durmuş Ali (1988), Eğitim Programları ve Öğretim, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • Tebliğler Dergisi (MEB). Temel Eğitim ve Orta Öğretim Kurumlarında Atatürk İnkılâp ve İlkelerinin Öğretim Esasları Yönergesi, 8 Ocak 1982.
  • YILDIRIM, Cemal (1973), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, MEB Yayınları, İstanbul
Yıl 2007, Cilt: 14 Sayı: 33, 313 - 321, 28.02.2010

Öz

Kaynakça

  • ALVER, Bir ol. (2004), Güzel Sanatlar Eğitimi Alan Öğrencilerin Empatik Beceri ve Karar Verme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, Sayı: 2, s. 93-108
  • AYDIN, Ergin (1989), “Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Liselerde Amaca Hizmet Edebiliyor mu?”, Millî Eğitim Dergisi, Sayı 82, Ankara.
  • BLOOM, Benjamin (1979), İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: Dursun Ali Özçelik, MEB Yayınları, Ankara.
  • CEMİLOĞLU, İsmet (1990), “Orta öğretimdeki Türkçe-Edebiyat Dersleri ve Düşündürdükleri”, Millî Eğitim Dergisi, Sayı 104, Ankara.
  • CÜCELOĞLU, Doğan (1991), İnsan ve Davranışı, İstanbul..
  • ENGİNUN, İnci (1986), “Türk Dili ve Edebiyatı Ders Programlarının Uygulanmasında Görülen Aksaklıklar”, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri. Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • ERDOĞAN, İrfan (1988), SPSS Kullanım Örnekleriyle Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri. Ankara.
  • ERTÜRK, Selahattin (1998), Eğitimde Program Geliştirme, 10. bs, Meteksan matbaası, Ankara.
  • KAVCAR, Cahit (1982), “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Üzerine”, Millî Eğitim Dergisi, Sayı 59, Ankara.
  • _____________, (1988), “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, Sayı 1-2, Ankara.
  • MEB Tebliğler Dergisi : 2098, 2362, 2363, 2370, 2375, 2381, 2393.
  • ÖZÇELİK, Durmuş Ali (1988), Eğitim Programları ve Öğretim, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • Tebliğler Dergisi (MEB). Temel Eğitim ve Orta Öğretim Kurumlarında Atatürk İnkılâp ve İlkelerinin Öğretim Esasları Yönergesi, 8 Ocak 1982.
  • YILDIRIM, Cemal (1973), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, MEB Yayınları, İstanbul
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vedat Nuri Turhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 14 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Turhan, V. N. (2010). TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ALAN ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI GRAFİĞİNDE MEZUN OLDUKLARI ORTA ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ. Journal of Turkish Research Institute, 14(33), 313-321.