BibTex RIS Kaynak Göster

DİVAN ŞİİRİ ESTETİĞİ AÇISINDAN İ’CÂZ

Yıl 2009, Cilt: 15 Sayı: 39, 135 - 146, 28.02.2010

Öz

Şiirde i’câz en kısa tanımıyla, güzel şiir söyleyerek dinleyeni
şaşırtmak demektir.İslami şiirin estetik anlayışına göre şair ve şiiri için
varılacak en üst basamak olarak bilinir.Mucizeyle bağlantılıdır.Şiir
estetiğindeki önemli yerine rağmen i’câz; XVII. yüzyıla kadar divan
şairinin dilinde söz konusu anlamıyla pek yer almamış; ancak
XVII.yüzyılda Nef’î ve Sebk-i Hindî şairlerince kullanılmıştır. Bunda
XVII. yüzyıl divan şiirinin şair için iyice usta işi sayıldığı yüzyıl
olmasının etkisi vardır. Bu dönemde i’câz , şiirde estetik anlayışın bir
tezahürü olarak dilde yoğun kullanıma girer. Buna rağmen uygulamada
ic’âzın başarılı örnekleri verilememiş; belki de i’câz, bir ütopya olarak
şairin dilinde var olmuş ve ifadesini sadece sayılı usta şairlerin bazı
örneklerinde bulmuştur, denilebilir.

Yıl 2009, Cilt: 15 Sayı: 39, 135 - 146, 28.02.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mine Mengi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 15 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Mengi, M. (2010). DİVAN ŞİİRİ ESTETİĞİ AÇISINDAN İ’CÂZ. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 15(39), 135-146.