Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Vaterbildrecherche in Orhan Pamuk’ Vaterbildrecherche in Orhan Pamuk’s “Der Koffer meines Vaters” Der Koffer meines Vaters” Der Koffer meines Vaters”;Oğuz Atay Oğuz Atay Oğuz Atay’s “Brief an meinen “Brief an meinenVater” und Franz Kafka und Franz Kafka und Franz Kafka’s “Brief an den Vater Brief an den Vater Brief an den Vater”

Yıl 2011, Sayı: 45, 89 - 120, 24.09.2011

Öz

In this essay, we have to research in the works of three important writers the father image. Two of these writers are from Turkey: Oğuz Atay and Orhan Pamuk. One from Germany: Franz Kafka. We research in different types of Literaturespecies the father image. The type of Pamuk's work is Nobel Pries interview. The conversation is also kind of literature and was first printed. This interview is then published as a book. The other author is Oğuz Atay, turkish writer and has in his narratives a short story called “Letter to my Father”. The other species is a letter from Franz Kafka called “Letter to the Father”. With the help of pschoanalysis the works are analyzed. To what extent does the father shows in the works; whether the father told strictly by
all writers. With the help of Sigmund Freuds pschological investigation the father image in the works are analyzed. What kind of father describe the writers in their work: Good or bad father. How is the impression of the father's influence on the sons. In this essay are this questions answered. 

“Ölümsüz Baba “Ölümsüz Baba Ölümsüz Baba” Orhan Pamuk’un “Babamın Bavulu”nda, Oğuz Atay’ın “Babama Mektup”unda, Franz Kafka’nın “Babaya Mektup”unda Baba İzleği Franz Kafka’nın “Babaya Mektup”unda Baba İzleği “Babaya Mektup”unda Baba İzleği

Yıl 2011, Sayı: 45, 89 - 120, 24.09.2011

Öz

Bu makalede amacımız, ikisi Türk
(Oğuz Atay ve Orhan Pamuk) biri de Alman
(Franz Kafka) yazarın eserlerinde baba
izleğini araştırmaktır. Bu eserleri birbirine
yakın kılan, tümünde de baba izleğinin ağır
basmasıdır. Orhan Pamuk’un “Babamın
Bavulu” eseri bir Nobel Edebiyat Ödülü
konuşmasıdır. Edebi konuşmalar da yazılı
olarak hazırlandıklarından lirik ve edebi bir
içeriğe sahiptirler. Bu bakımdan edebi bir tür
olma değerini hak ederler. Bu Nobel Edebiyat
Ödülü konuşması bir metin olarak
hazırlandığı ve sunulduğu için daha sonra da
kitap olarak basılmıştır. Pamuk’un “Babamın
Bavulu” adlı bu eser baba izleğini
araştırdığımız ilk metindir. Diğer yazarımız
ise Oğuz Ataydır. “Korkuyu Beklerken” adlı
hikâye kitabında “Babama Mektup” adlı bir
hikâye vardır. Bu hikâye de incelenmiş ve
psikanaliz yardımıyla Kafka’nın “Babaya
Mektubu” ile karşılaştırılmıştır. Franz
Kafka’nın “Babaya Mektup”adlı eseri zaten
baba oğul ilişkisini en iyi veren ve katı, sıkı
baba izleğinin görüldüğü en güzel eserlerden
biridir. Bu eser de diğer iki eserlerle birlikte
karşılaştırılmış, Franz Kafka’nın babası olan
Hermann Kafka’nın nasıl bir baba modeli
çizdiği araştırılmıştır. Bu üç eserde baba
izleğinin nasıl bir görünümünün olduğu, babanın nasıl bir izlek olarak ortaya çıktığı
araştırılmıştır. Baba izleği tüm yazarlarda da
katı bir izleğe mi sahiptir, ben-anlatıcıyı iğdiş
eden, onu ezen, sıkı eğitimiyle ben-anlatıcıya
zulmeden bir baba mıdır bu baba; yoksa naif,
oğullarına hiçbir baskısı olmayan, oğlunu
özgür bırakan bir baba izleği midir
eserlerdeki baba izlekleri? Makalemizin asıl
amaçlarından biri de Alman ve Türk
yazarların üç eseri ışığında bu eserlerde
babanın görünümünü (iyi mi, kötü mü
oldukları) ortaya çıkarmaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Sarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Sarı, A. (2011). Vaterbildrecherche in Orhan Pamuk’ Vaterbildrecherche in Orhan Pamuk’s “Der Koffer meines Vaters” Der Koffer meines Vaters” Der Koffer meines Vaters”;Oğuz Atay Oğuz Atay Oğuz Atay’s “Brief an meinen “Brief an meinenVater” und Franz Kafka und Franz Kafka und Franz Kafka’s “Brief an den Vater Brief an den Vater Brief an den Vater”. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi(45), 89-120.