BibTex RIS Kaynak Göster

ÂŞIK VEYSEL’İN ŞİİRLERİNDE EĞİTİM

Yıl 2011, Sayı: 46, 127 - 143, 07.02.2012

Öz

Bu çalışmada, şiirin eğitimdeki yeri
ve öneminden hareketle, Âşık Veysel’in
şiirlerinde, eğitimin önemi ve onun
şiirlerinin öğretimde hangi açılardan
kullanılabileceğinin ortaya konması
amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında,
Veysel’in tüm şiirleri çeşitli
kaynaklardan yararlanılarak incelenmiş
ve konuyla ilgili olanlara çalışmada yer
verilmiştir. Âşık Veysel’in, şiirlerinde
eğitimi ve önemini nasıl ele aldığı ve
onun şiirlerinden öğretimde ne şekilde
faydalanılabileceği üzerinde
durulmuştur. Çalışma sonucunda
Veysel’in pek çok şiirinin öğretimde
kullanılabilecek türden olduğu tespit
edilmiş ve onun bu şiirlerinden
öğretimde yararlanılması hususunda
öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • ALAYLIOĞLU, Ruşen - A. Ferkan Oğuzkan . Ansiklopedik Eğitim Sözlüğü, İstanbul: İnkılap ve Aka Yayınları, 1976.
  • ALBAYRAK, Nurettin. Karacaoğlan, Halk Edebiyatı–1. İstanbul: Timaş Yayınları, 2001.
  • ALPTEKİN, A. Berat. Âşık Veysel Türküz Türkü Çağırırız. Ankara: Akçağ Yayınları, 2004.
  • ARTUN, Erman. ‚Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı‛. Türkler, C. 2, Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, ty.
  • BÂKİLER, Yavuz Bülent. Âşık Veysel -Hayatı ve Şiirleri, İstanbul: Tercüman Gazetesi Eki, 1986.
  • -------------, Âşık Veysel. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1990.
  • KARAKUŞ, İdris. ‚Edebiyat-Eğitim İlişkisi‛. Bilge, 9 (Yaz/1996).
  • KAYA, Doğan. ‚Âşık Veysel’in Şiirlerinde Millî Birlik ve Beraberlik Düşüncesi‛ http://turkoloji.cu.edu.tr. (05.09.2010).
  • KILIÇ, Yasin. Meraka Dayalı Türler. Ö.Yılar ve L. Turan, (Ed.), Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı (1. Baskı) içinde (115-118). Ankara: Öncü Basımevi, 2007.
  • NASRATTINOĞLU, İrfan Ünver. ‚Çukurovalı Halk Ozanlarında Cumhuriyet, Atatürk, Vatan ve Millet Sevgisi‛, III. Uluslar Arası Çukurova Halk Kültürü Bilgi Şöleni(Sempozyumu). yyy: Adana Valiliği Yayını, 1999.
  • Seyranî, Âşık Müslim Kumru. Gül Bahçesi İşte Güllerimiz İşte Bülbüllerimiz, Erzincan: Özsöz Matbaası, ty.
  • Taşkaya, Serdarhan Musa ve COŞKUN, İbrahim. ‚Âşık Feymânî’nin Şiirlerinde Eğitim ve Eğitim Unsurları‛, Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 25 (Bahar/2009) :259–278.
  • Tutu, Sıtkı Bahadır. ‚Âşık Veysel Şatıroğlu (Hayatı, Eserleri ve Müzik Kimliği)‛, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, 2008.
  • Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005.
  • Uşun, Salih - Özdemir Alıcı, Devrim (Ed.). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, 1. Baskı, İstanbul: Lisans Yayınları, 2006.
  • Yardımcı, Mehmet. ‚Âşık Veysel’in Şiirlerinde Geleneğe Bağlı Unsurlar ve Etkileşim‛, Halk Kültürümüzde Sivas’ın Yeri-Sempozyum Bildirileri, Ankara: Âşık Veysel Kültür Derneği Yayınları, ty.
  • Yılar, Ömer. Halk Bilimi ve Eğitim, 2. baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2007.
  • Yılmaz, Niyazi. Âşık Veysel (Millî Kültürümüzdeki Yeri), Ankara: Ocak Yayınları, 1996.
Yıl 2011, Sayı: 46, 127 - 143, 07.02.2012

Öz

Kaynakça

  • ALAYLIOĞLU, Ruşen - A. Ferkan Oğuzkan . Ansiklopedik Eğitim Sözlüğü, İstanbul: İnkılap ve Aka Yayınları, 1976.
  • ALBAYRAK, Nurettin. Karacaoğlan, Halk Edebiyatı–1. İstanbul: Timaş Yayınları, 2001.
  • ALPTEKİN, A. Berat. Âşık Veysel Türküz Türkü Çağırırız. Ankara: Akçağ Yayınları, 2004.
  • ARTUN, Erman. ‚Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı‛. Türkler, C. 2, Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, ty.
  • BÂKİLER, Yavuz Bülent. Âşık Veysel -Hayatı ve Şiirleri, İstanbul: Tercüman Gazetesi Eki, 1986.
  • -------------, Âşık Veysel. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1990.
  • KARAKUŞ, İdris. ‚Edebiyat-Eğitim İlişkisi‛. Bilge, 9 (Yaz/1996).
  • KAYA, Doğan. ‚Âşık Veysel’in Şiirlerinde Millî Birlik ve Beraberlik Düşüncesi‛ http://turkoloji.cu.edu.tr. (05.09.2010).
  • KILIÇ, Yasin. Meraka Dayalı Türler. Ö.Yılar ve L. Turan, (Ed.), Eğitim Fakülteleri İçin Çocuk Edebiyatı (1. Baskı) içinde (115-118). Ankara: Öncü Basımevi, 2007.
  • NASRATTINOĞLU, İrfan Ünver. ‚Çukurovalı Halk Ozanlarında Cumhuriyet, Atatürk, Vatan ve Millet Sevgisi‛, III. Uluslar Arası Çukurova Halk Kültürü Bilgi Şöleni(Sempozyumu). yyy: Adana Valiliği Yayını, 1999.
  • Seyranî, Âşık Müslim Kumru. Gül Bahçesi İşte Güllerimiz İşte Bülbüllerimiz, Erzincan: Özsöz Matbaası, ty.
  • Taşkaya, Serdarhan Musa ve COŞKUN, İbrahim. ‚Âşık Feymânî’nin Şiirlerinde Eğitim ve Eğitim Unsurları‛, Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 25 (Bahar/2009) :259–278.
  • Tutu, Sıtkı Bahadır. ‚Âşık Veysel Şatıroğlu (Hayatı, Eserleri ve Müzik Kimliği)‛, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, 2008.
  • Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005.
  • Uşun, Salih - Özdemir Alıcı, Devrim (Ed.). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, 1. Baskı, İstanbul: Lisans Yayınları, 2006.
  • Yardımcı, Mehmet. ‚Âşık Veysel’in Şiirlerinde Geleneğe Bağlı Unsurlar ve Etkileşim‛, Halk Kültürümüzde Sivas’ın Yeri-Sempozyum Bildirileri, Ankara: Âşık Veysel Kültür Derneği Yayınları, ty.
  • Yılar, Ömer. Halk Bilimi ve Eğitim, 2. baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2007.
  • Yılmaz, Niyazi. Âşık Veysel (Millî Kültürümüzdeki Yeri), Ankara: Ocak Yayınları, 1996.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ruhi Kara Bu kişi benim

Arzu Tören

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Kara, R., & Tören, A. (2012). ÂŞIK VEYSEL’İN ŞİİRLERİNDE EĞİTİM. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi(46), 127-143.