BibTex RIS Kaynak Göster

ÖTELERDEN ÖTELERE ÇAĞRI: KASSANDRA DAMGASI ROMANINDA YAPI VE İZLEK

Yıl 2013, Sayı: 50, 91 - 102, 21.11.2013

Öz

Sanat, realitenin görüngüsü olarak yazarın ruhsal dünyasının anlatı perspektifinde hayat bulmasıdır. Bırakılmışlık hissi veren kavramlar, sanat yapıtlarında yeniden anlam kazanır ve bireyin kendilik değerleri, sanat yapıtlarında yeniden anlamlandırılır. Kassandra Damgası romanı da bir kurgudan ibaret olmayıp felsefi bir doktrin özelliği taşır. Kassandra embriyosu keşfi, Cengiz Aytmatov tarafından çağına yapılan bir uyarıdır. Aytmatov çağın en büyük sorunu olan yabancılaşma, ahlaki yozlaşma ve varoluşçuluğun gizemli sayfalarına Kassandra Damgası romanında değinmiş, ontolojik olarak bireyin değil, dünyanın yeniden varoluş sancısına ayna tutmuştur. Bu çalışmada, zaman, mekân, kişiler ve olay örgüsü gibi unsurların değerlendirdiği yapısal ve izleksel yöntem kullanılmıştır.

Yıl 2013, Sayı: 50, 91 - 102, 21.11.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Samet Azap Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Azap, S. (2013). ÖTELERDEN ÖTELERE ÇAĞRI: KASSANDRA DAMGASI ROMANINDA YAPI VE İZLEK. Journal of Turkish Research Institute(50), 91-102.