Both physically and psychological as well as mentally, children are different from adults. They have their own particular world. In this world, they have their own perspectives evaluations, dreams and needs related to events. In this context one of children’s needs is game. Connected to this need wherever there are children in the world there are also games. Game is, so to speak, purpose of a child’s life. We see children play different games in Gaziantep ans its surroundings. In this study, mental and social contributions of games in children games and in this context their importance in social life are dealt with and 35 games which are played by children are dealt with. For this purpose traditional children’s games which are disappearing because of rapid technological, were became bound by rectrictions. As a result it is emphasised that games are basic need for children.
Çocuklar fiziksel yönden olduğu gibi, psikolojik ve zihinsel bakımdan da yetişkinlerden farklıdır. Onların kendilerine mahsus bir dünyaları vardır. Olaylara bakışları, olayları değerlendirişleri, hayalleri kendilerine mahsustur. Bu bağlamda, çocukların en temel ihtiyaçlarından biri oyundur. Bu ihtiyaca bağlı olarak, dünyanın neresinde olursa olsun, çocuğun olduğu her yerde oyun vardır. Oyun, âdeta çocuğun hayatının gayesidir. Gaziantep ve çevresindeki çocukların da çeşitli oyunlar oynadığını görmekteyiz. Bu çalışmada, oyunların çocukların fiziksel, ruhsal, zihinsel ve sosyal gelişimlerine olan katkıları ve bu bağlamda birey ve toplum hayatındaki önemi üzerinde durulmuş; Gaziantep ve çevresinde çocuklar tarafından oynanan 35 çocuk oyununa yer verilmiştir. Böylece hızla gelişen teknoloji karşısında, her gün biraz daha kaybolmaya yüz tutan Gaziantep geleneksel çocuk oyunları kayıt altına alınmıştır. Sonuç olarak oyunların çocuklar için temel bir ihtiyaç olduğu belirtilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 52 |