Loading [a11y]/accessibility-menu.js
 
BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Sayı: 54, 0 - , 04.08.2015

Öz

There is an occult similarity between spread of Christianity and Islam. Christians had attempted to establish schools since AC 2nd century with a reflex of lifelong living as it is the case for all divine religions. Monasteries are among those schools that founded since AC 5th century to train missionaries who lives and spreads the Christianity. The functions of the monasteries are: 1. Provide security, 2. Develop agricultural production, 3. Develop hand crafts, 4. Serve as guesthouse, 5. Copying books, 6. Place of worship, 7. Provide education and instruction

Kaynakça

  • Akyüz, Y.(2008). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi, 493.
  • Cubberley, E. P. A. G. M. S. 144.
  • Cumhuriyetin 50 yılında Trabzon, kültür bölümü. (1973). Ankara: Ajans-Türk Matbaacılık, 113- 171
  • Cumhuriyetin 50. yılında Trabzon kültür bölümü. (1973). Ankara: Ajans-Türk Matbaacılık, 113- 171.
  • Çıvgın, İ.(2008). Ortaçağ tarihi. Ankara: Maya Akademi, 372.
  • Demirci, K.(1998). Hristiyanlık. İstanbul: Tdv. İslam Ansiklopedisi, 328-340.
  • Kemal, A. (1998). Avrupa eğitim tarihi. İstanbul: Mü, İlahiyat Fakülteri Yayınları, 81.
  • Keskinoğlu, B. (1981). A.H. O. Hazreti Muhammed ve hayatı. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları,70-78.
  • Öztürk, İ. (2000). Manastır, Axis. İstanbul: Milliyet-Hachette, 2166-2167.
  • Yazıcı, N. (2010). “Osmanlı günlük hayatından seçilmiş örnekler eşliğinde farklılıklar karşısında hoşgörü kültürümüz”, birlikte yaşama kültürü ve hoşgörü. Ankara: Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayını, 29-51.

MANASTIRLARIN SOSYOKÜLTÜREL YAPI VE FONKSİYONLARI

Yıl 2015, Sayı: 54, 0 - , 04.08.2015

Öz

 

İslamiyet’in yayılışı ile Hristiyanlığın yayılışı arasında büyük bir benzerlik vardır.

Her ilahi dinin yaşama refleksi ile Hristiyanlar da MS II. yy.dan itibaren hızlı bir okullaşma faaliyetine giriştiler. Manastırlar Hristiyanların MS V. yy.dan itibaren, Hristiyanlığı yaşayan ve yayan misyonerler yetiştirmeye yönelik olarak kurdukları okullardır.

Manastırların;

1. Güvenlik,

2. Tarımsal üretim,

3. El sanatları,

4. Misafirhanelik,

5. Kitap kopyalama,

6. İbadethane,

7. Eğitim öğretim fonksiyonları vardır.

Kaynakça

  • Akyüz, Y.(2008). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi, 493.
  • Cubberley, E. P. A. G. M. S. 144.
  • Cumhuriyetin 50 yılında Trabzon, kültür bölümü. (1973). Ankara: Ajans-Türk Matbaacılık, 113- 171
  • Cumhuriyetin 50. yılında Trabzon kültür bölümü. (1973). Ankara: Ajans-Türk Matbaacılık, 113- 171.
  • Çıvgın, İ.(2008). Ortaçağ tarihi. Ankara: Maya Akademi, 372.
  • Demirci, K.(1998). Hristiyanlık. İstanbul: Tdv. İslam Ansiklopedisi, 328-340.
  • Kemal, A. (1998). Avrupa eğitim tarihi. İstanbul: Mü, İlahiyat Fakülteri Yayınları, 81.
  • Keskinoğlu, B. (1981). A.H. O. Hazreti Muhammed ve hayatı. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları,70-78.
  • Öztürk, İ. (2000). Manastır, Axis. İstanbul: Milliyet-Hachette, 2166-2167.
  • Yazıcı, N. (2010). “Osmanlı günlük hayatından seçilmiş örnekler eşliğinde farklılıklar karşısında hoşgörü kültürümüz”, birlikte yaşama kültürü ve hoşgörü. Ankara: Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayını, 29-51.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selami Sönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Sönmez, S. (2015). MANASTIRLARIN SOSYOKÜLTÜREL YAPI VE FONKSİYONLARI. Journal of Turkish Research Institute(54).