The aim of this study, is to examine by language level, vocabulary learning strategies of foreigner students who learn Turkish at Ataturk University Language Teaching and Training Research and Application Center. This study designed survey model, data were collected from 50 foreigner students. In this study “Scale for Vocabulary Learning Strategies in Foreign Languages” developed by Kocaman ve Kızılkaya Cumaoğlu (2014) was used. In the analysis of data arithmetic mean, standard deviation, ANOVA and LSD test have been employed
Teaching Turkish to foreigners vocabulary teaching vocabulary strategies language learning
Bu araştırmanın amacı Atatürk Üniversitesi Dil Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezinde Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin kelime öğrenme stratejilerinin dil düzeyine göre incelenmesidir. Tarama modelinde tasarlanan bu araştırmada 50 yabancı öğrenciden veriler toplanmıştır. Bu araştırmada Kocaman ve Kızılkaya Cumaoğlu (2014) tarafından geliştirilen “Yabancı Dilde Kelime Öğrenme Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, ANOVA ve LSD testlerinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda kelime öğrenme stratejilerinin kullanımı açısından dil düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. C1 düzeyindeki öğrencilerin kelime öğrenme stratejileri puanının diğer dil düzeylerine göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Bu durum C1 düzeyindeki öğrencilerin yeni bilgiler edinme konusunda isteksiz oldukları düşünülebilir.
Yabancılara Türkçe öğretimi kelime öğretimi kelime stratejileri dil öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 54 |